فروغ مسلم زاده//
امروز امنیت پایدار کشور دستاورد ایثار شهدا است.
امنیت و آرامش حاکم بر جامعه مرهون ایثار و از جان گذشتگی شهدا است. به رغم وجود ناامنی در کشورهای مختلف، ایران اسلامی دارای امنیت پایدار است. وجود شهدای گمنام در مناطق مختلف کشور موجب خیر و برکت است چه بسا این شهدا، گره‌های بزرگی از مشکلات مردم حل و موجب شفای بیماران بسیاری شده‌اند. امروز زنده نگه ‎داشتن یاد و نام شهدا جهادی بزرگ و قابل ستایش است زیرا جامعه امروز بویژه نسل جوان نیازمند شناسایی این اسطوره ‎های ایثار و شهادت هستند.
باید گفت شهدای گمنام، مایه برکت برای نظام و باعث وحدت مردم هستند. بی شک وجود شهدا به ویژه شهدای گمنام مایه برکت برای نظام و باعث وحدت و همدلی مردم می‌باشد. پدران و مادران شهدا با تربیت فرزندانی که در زمان نیاز انقلاب و اسلام و کشور به آنان، امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را تن‌ها نگذاشته و جان برکف در جبهه‌ها حاضر شدند، کار بسیار بزرگی را به ثمر رساندند‎.‎ آنچه امروز کشور ما دارد و هرچه در آینده بدست بیاورد، به برکت خون این شهیدان عزیز است.
حضور شهدای گمنام منشا خیرات و برکات فراوانی برای مردم کشور است و روحیه ایثار ، شهادت و ولایت مداری که متاثر از فرهنگ و ایثار شهادت است را افزایش می دهد.
بایستی سوال کرد شهدا برای چه رفتند چه اتفاقی افتاد که این شهدا رفتند و جان شیرین خودشان را نثار این انقلاب کردند.
غیر از این نیست که انقلاب اسلامی کانون انتشار اسلام و دین در جهان است و این شهدا هم مانند حضرت زهرا (س) در این مسیر نورانی گام برداشتند و خوشبختانه بعد از گذشت سالها با حضور خودشان یک حیاط مجددی را به جامعه دادند.
دشمنان تمام عزم خود را جزم کرده بودند که لطمه‌ای به انقلاب بزنند؛ اما شهدا این اجازه را به آنها ندادند و در واقع مدافعان واقعی انقلاب شهدا هستند. شهدا زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خورند و از آنچه خداوند از فضل خود به آنها داده است، بسیار مسرور و شاد هستند. آنان به ما بشارت می‌دهند که خداوند پاداش مؤمنین را ضایع نمی‌کند. شهدا متعلق به ملت هستند در هر شهری که شهدای گمنام دفن شده‌اند سبب خیر، برکت و افزایش معنویت در آن منطقه شده‌اند. در دوران دفاع مقدس پیرجماران فرمودند «بروید دشمن را از خانه بیرون کنید؛» احسنت به شهدا که رفتند و نگذاشتند که حرف امام راحل زمین بماند. کشور در تحریم بود رزمندگان به میدان آمدند و والفجرها را فتح کردند و خیلی از شهدا پیکرشان هنوز باز نگشته است؛ برخی از شهدا به اذن خدا، هم‌اکنون برگشتند تا ما را خواب بیدار کنند و شهدا زنده‌اند و آمده‌اند به ما تلنگر بزنند. بی‌شک شهدا زنده هستند و به برکت اینهاست که این‌همه آدم را دور هم جمع کنند؛ کار، منش و زندگی شهدا خدایی بوده است. مادر شهدای گمنام حضرت زهرا(س) است قدردان پدر و مادر شهدا باشیم مادران شهدا هنوز چشم انتظار فرزندان شهیدشان هستند. پیام شهدا این است که پشتیبان و گوش به فرمان ولایت باشید و حجاب امروز بانوان از برنده‌تر از خون شهید است. هر چند از روزهای جنگ سالها گذشته، اما نباید از یاد بریم که دشمنان قسم خورده انقلاب، همچنان در دشمنی خود پابرجا هستند و از هیچ کوششی برای ضربه زدن به آرمان های بلند انقلاب دریغ نمی کنند. اینک که به یمن حضور شهدا، دانشگاه رنگ و بویی دگر گرفته، شایسته است ما نیز باید به کارهای مان معنویت بیشتری بدهیم و همچون گذشته، یاد و خاطره شهدا را با حضور خود و خانواده های خود بر مزار پاک این شهدا و نیز شرکت در برنامه های فرهنگی و دینی که یقیناً به برکت حضور شهدا بعد از این بیشتر خواهد شد، زنده نگه داریم.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید