ابراهیم هویدا مدیرکل ثبت احوال استان هرمرگان از ایجاد ،راه اندازی و بهره برداری چند سامانه کاربردی در سازمان ثبت احوال خبر داد.
به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان هرمزگان،ابراهیم هویدا،مدیرکل ثبت احوال استان،طی نشستی از ایجاد ،راه اندازی و بهره برداری از سامانه های جدید در سازمان ثبت احوال خبر داد.
مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان،ضمن اشاره به نوین سازی و الکترونیکی شدن خدمات ثبت احوال اظهار داشت:سازمان ثبت احوال با برنامه ریزی و حرکت به سوی نوین سازی همگام با فناوری های روز دنیا، ایجاد ،راه اندازی و بهره برداری از سامانه های جدید را در دستور کار خود قرار داده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد:سامانه جامع قوانین و مقررات سازمان ثبت احوال با هدف یکپارچه سازی قوانین و مقررات این سازمان و آگاهی بخشی و پرهیز از هرگونه سلیقه ای عمل نمودن و سهولت ارجاع قوانین، ایجاد شده و بعنوان سامانه پایه در نظر گرفته می شود.
مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان در ادامه خاطر نشان کرد:سازمان ثبت احوال همچنین در راستای کاهش میزان مراجعات حضوری *اقدام به ایجاد *سامانه تعاملی نام نموده است .این سامانه در راستای اجرای مصوبات برنامه اجرایی سال ۱۴۰۲ سازمان ثبت احوال ایجاد شده و به کاربران امکان مشاهده اسامی مجاز و معانی انها را با امکان جستجو بر اساس معانی و فراوانی نام ، معیارهای انتخاب نام و مطابق با گویش های رایج کشورو امکان ارائه مشاوره برخط ایجاد گردیده است و پس طی مراحل آزمایشی به بهره برداری خواهد رسید.
وی در ادامه اظهار داشت: یکی دیگر از سامانه های مهم که در سازمان ثبت احوال به بهره برداری رسیده است، سامانه تشخیص چهره و پردازش تصویر است که هدف از ایجادآن ایجاد امکان استعلام هویتی اشخاص حقیقی بر اساس پردازش تصویر چهره و همچنن ارائه سرویس به دستگاههای اجرایی مرتبط است.
ابراهیم هویدا خاطر نشان کرد:زنده بودن پایگاه جمعیتی، در اختیار داشتن تصاویر کارت هوشمند، امکان بهبود کیفیت جستجوی چهره، امکان ترکیب تصویرچهره با اثر انگشت، ایجاد امکان شناسایی افراد بر اساس تصویر چهره و ارتقاء امکانات پایگاه تصویر چهره سازمان ثبت احوال کشور از جمله مزایای این سامانه است

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید