امام جمعه شهرستان قشم در نشست هم اندیشی با مدیرعامل آبفا هرمزگان و فرماندار قشم با اشاره به مشکلات کمبود آب در روستاهای این جزیره، بر ضرورت استفاده از ظرفیت شیرین سازی آب دریا و ایجاد منبع پایدار آبی تاکید کرد.

در ادامه “عبدالحمید حمزه پور” مدیرعامل آبفا هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به روند آبرسانی به روستاهای این جزیره، از احداث سه سایت نمکزدایی در شرق، غرب و مرکز در مجموع به ظرفیت ۱۲ هزار مترمکعب در شبانه روز در قشم خبر داد.

وی گفت: در حال حاضر این سه پروژه هر کدام به ظرفیت ۴ هزار مترمکعب در شبانه روز در روستاهای تورگان، باسعیدو و سلخ توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در دست احداث است.

به گفته وی؛ با بهره برداری از این پروژه ها طی یکسال آینده، شاهد بهبود وضعیت تامین و توزیع آب شرب پایدارِ  جمعیتی برابر ۵۶ هزار نفر خواهیم بود.

مدیر عامل آبفا استان در ادامه با اشاره به اجرای سه پروژه خط انتقال آب به روستاهای سلخ، باسعیدو و تورگان  قشم، اظهار داشت: این پروژه ها در مجموع به طول ۴۱ کیلومتر و با اعتباری برابر ۲۴۴ میلیارد ریال در دست اجراست.

وی افزود:  همچنین پروژه ساخت مخازن ۵۰۰ و یکهزار مترمکعبی با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال در حال احداث است.

حمزه پور همچنین تاکید کرد: آبفا با تمام توان و تجهیزات پیگیر رفع مشکلات آبرسانی در روستاهای جزیره قشم است.

در پایان، فرماندار شهرستان قشم نیز ضمن قدردانی از اقدامات موثر آبفا در ایجاد و تقویت منابع آبی پایدار روستاها، اظهار امیدواری کرد: طی یکسال آینده شاهد افزایش بهره مندی روستاهای کم برخوردار از آب شرب پایدار باشیم.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید