فروغ مسلم زاده
بعد از حدود سه ماه آرامش و بازگشت سلامتی به جامعه و شکست واقعی کرونا در سطح استان هرمزگان، از دو هفته اخیر میزان ابتلا به کرونا در مناطق مختلف رو به افزایش است. در حال حاضر ۲ شهرستان میناب و پارسیان در شرایط خطرناک کرونایی قرار دارند و وضعیت ابتلا در میناب به حدی افزایشی است که ظرفیت پذیرش بیمار کرونایی در بیمارستان این شهر تکمیل شده و بخش‌های بعد نیز بازگشایی شده است.
در شهر بندرعباس نیز وضعیت نامطلوب گزارش شده و مطابق آمارها و اخبار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی رفته رفته بر حجم بیماران و تشدید بیماری افزوده می‌شود و در صورت عدم رعایت عمومی رسیدن به روزهای سیاه گذشته دور از ذهن نیست. واکسیناسیون و تزریق دوز یادآور و استفاده از ماسک مهم‌ترین نکاتی است که می‌تواند با استفاده از آن شاهد کاهش موارد ابتلا و بیماری شده و زنجیره ابتلا به کرونا را از بین برد بر همین اساس مراکز واکسیناسیون در نقاط مختلف استان در حال فعالیت هستند و حضور مردم در این مراکز و تزریق واکسن دوز سوم و چهارم در این مراکز الزامی به نظر می‌رسد.
در همین زمینه فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: متاسفانه آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان به سرعت در حال افزایش است و در ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد ابتلا از ۱۰۳۹ نفر به ۱۱۸۱ بیمار رسید.
وی افزود: با بستری شدن ۲۳ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان تعداد بیماران بستری به ۵۰ بیمار رسید که تحت نظر هستند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در شبانه‌روز گذشته هیچ فوتی به دلیل کرونا در استان هرمزگان ثبت نشد و تعداد موارد فوتی کماکان دو هزار و ۶۱۶ نفر است.
وی ادامه داد: متاسفانه پس از گذشت سه ماه آرام در استان مجددا در مجتمع آموزشی درمانی پژوهشی پیامبر اعظم بندرعباس بخش ای سی یو مجددا بازگشایی شده است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید