▪️نیروگاه برق حرارتی ایسین در ۲۵ کیلومتری شمال بندرعباس در چهار واحدگازی با ظرفیت ۶۴٨ مگاوات در حال فعالیت است.

▪️«حجت الاسلام والمسملین محمد عبادی زاده» نماینده ولی فقیه در هرمزگان از یک سری اقدامات پنهانی برای انتقال نیروگاه ایسین به تهران خبرداد و گفت: «عده‌ای با نامه نگاری و استدلال‌ های واهی بدنبال انتقال نیروگاه ایسین به تهران هستند.
این اقدامات از دولت قبل شروع شده است. فرصت طلبان از وقفه ‌ی بین پایان کار دولت دوازدهم و آغاز کار دولت سیزدهم استفاده و بی سر و صدا این موضوع را دنبال کردند. وزیر نیرو باید به این موضوع ورود کند و جلوی انتقال را بگیرد». امام جمعه بندرعباس همچنین از نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خواسته بود نسبت به این قضیه حساس باشند.

▪️ در همین راستا «احمد مرادی» نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌ و گو با صبح ساحل از پیگیری موضوع در مجلس شورای اسلامی خبرداد و اضافه کرد: «معمولا در هر واگذاری خارج از منطق و کارشناسی، رانت ‌هایی خوابیده است، این نگرانی را به تهران منتقل کردیم و درحال پیگیری موضوع هستیم».

▪️مرادی با بیان اینکه نیروگاه ایسین یک نیروگاه صد درصد دولتی است، گفت: «نیروگاه برق حرارتی سیکل ترکیبی ایسین بندرعباس تجهیزات خیلی خوب و راندمان کاری بالایی دارد. این نیروگاه از نظر فنی مشکلی ندارد که دولت بخواهد آن را واگذار کند و به فروش برساند. خوشبختانه به سوددهی هم رسیده است».

▪️نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیروگاه ایسین حدود ۱۰۰ پرسنل بومی دارد، افزود: «تصویب چارت سازمانی نیروگاه ایسین، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و تبدیل وضعیت کارکنان خانواده ایثارگران این نیروگاه را در جلسات متعدد پیگیری کردیم اما متاسفانه هنوز به سرانجام نرسیده است».

▪️مرادی در پاسخ به اینکه شما به عنوان نائب رئیس کمیسیون انرژی و نماینده هرمزگان چه اقداماتی برای جلوگیری از واگذاری نیروگاه ایسین به تهران انجام داده‌اید؟ گفت: «از نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بابت مطرح کردن این موضوع از تریبون نماز جمعه تشکر می‌کنم. ما این نگرانی استان را به تهران منتقل کردیم و در حال پیگیری موضوع هستیم».

▪️او با بیان اینکه معمولا در هر واگذاری خارج از منطق و کارشناسی رانت‌ هایی خوابیده است و فسادهایی شکل گرفته شده، اضافه کرد: «زمانی که براساس تصمیم غیرکارشناسی به این موضوعات پرداخته می‌شود، به وجود فساد و رانت مشکوک می‌شویم. تاکیدم به دولت آقای رئیسی این است که مراقب این فسادها باشد. برای شرکت آلومینیوم المهدی در دوره قبل و یک سری از شرکت‌های دیگر نیز این اتفاق افتاده بود. این موضوع در سراسر کشور رخ داده و تنها مختص یک استان نیست. از دولت جدید انتظار دارم مراقبت‌ های لازم را داشته باشد».

▪️نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه احتمالا سرمنشا این رانت و فساد از خارج استان است، گفت:«تا رسیدن به نتیجه در حال پیگیری موضوع هستیم».

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید