ماراتن شوراهای اسلامی و کاندیداهایی که شانس حضورشان بیشتر است
در حالی که کمتر از یکماه به انتخابات پارلمان محلی شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده، گمانه‌زنی‌ها درباره افرادی که با اقبال بیشتری برای رای‌آوری روبرو هستند بالا گرفته است.
از آنجایی که در کشور ما احزاب سیاسی به معنای واقعی وجود ندارند و در مسیر درست حرکت نمی‌کنند و انتخابات‌ها (مخصوصا در شهرهایی غیر از پایتخت) به صورت قومی و قبیله‌ای است و افراد سرشناس می‌توانند سرنوشت انتخابات‌ها را رقم بزنند، به نظر می‌رسد این دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستای بندرعباس هم از این قاعده مستثنی نباشد و تا روز رای گیری باید منتظر ماند و دید سرانجام کدام چهره‌ها می‌توانند برنده این ماراتن شهری باشند.
براساس مشاهدات و تحرکات روزهای اخیر به نظر می‌رسد شانس ده نفر بیش از مابقی افراد باشد و این چهره‌ها از شانس بالایی برای عضویت در شورای شهر بندرعباس برخوردارند.
بر این اساس و با رد صلاحیت ۵ نفر از اعضای فعلی شورای شهر بندرعباس و برخی از چهره های مطرح انتخابات توسط هیات نظارت استان هرمزگان، «انتخابات بندرعباس» در نظر دارد بر اساس تجزیه و تحلیل کاندیدای تایید صلاحیت شده فعلی و با تکیه بر رصد فعالیت های میدانی این کاندیدها و همچنین ظرفیت ها و سبد رای این افراد، نسبت به معرفی کاندیدای پیشتاز انتخابات شورای شهر بندرعباس تا لحظه انتشار این گزارش به مردم شریف بندرعباس اقدام نماید؛ همچنین ممکن است طی هفته های آینده و پایش مجدد فعالیت های میدانی، در ترکیب این لیست تغییراتی صورت گیرد:
🔻یعقوب دبیری نژاد:
🔹وی فرزند مرحوم ایوب دبیری نژاد از پیشکسوتان عرصه رسانه در استان هرمزگان می باشد هم اکنون در حلقه نزدیکان احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی قرار دارد؛ حمایت تمام قد احمد مرادی از وی، دارا بودن ظرفیت تبلیغاتی بسیار قوی به واسطه در اختیار داشتن بسیاری از بیلبورد های شهر بندرعباس و حمایت بخشی از بدنه مذهبی فینی های مقیم بندرعباس از دبیری نژاد، وی را به یکی از گزینه های جدی برای ورود به شورای ششم شهر بندرعباس تبدیل کرده است.

🔻فاطمه جراره: وی که در دور پنجم شورا به واسطه آرا ستاد ابراهیم رئیسی که برادرش ریاست آن را بر عهده داشت بالاترین رای را کسب کرد، در انتخابات شورای ششم کار برایش کمی سخت تر است؛ انتقاد برخی اصوالگرایان از ابوالقاسم جراره به واسطه استفاده ابزاری از ستاد ابراهیم رئیسی به منظور رای آوری خواهرش کار را برای جراره جهت ورود به شورا از دوره پیشین مشکل تر کرده است، اما کماکان وی یکی از محتمل ترین گزینه هایی است که می توانند وارد شورای ششم شود، هسته اصلی ستاد برادرش ابوالقاسم جراره در انتخابات مجلس و استفاده از ظرفیت ستاد هرمزگان ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری از عواملی است که به جراره برای رسیدن به صندلی شورا کمک خواهد کرد.
🔻مهدی رضایی تختی: وی یکی از جوانان فعال در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر بندرعباس می باشد.که محبوبیت زیادی در بین محلات حاشیه نشین شهر بندرعباس(چاهستانی ها. دوراهی ایسینی. کوی گلستان. مینابیها.نخل پیرمرد) به واسطه تحت پوشش قرار دادن هزار خانوار کمیته امداد امام خمینی (ره).بهزیستی.وافراد کم برخورداردر مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع).اشتغال زایی ۱۵۰نفر در کارخانه پسماند شهربندرعباس و مورد حمایت قاطع تختی های مقیم بندرعباس ، مردم حاشیه نشین شهرو جوانان ورزشکار بندرعباس می باشد
🔻سید محمدرضا موسوی: ایشان هرچند دیرتر از دیگر کاندیدا فعالیت های خود را شروع کرده اما بدنه رای خفته ای او بعلت فعالیت های گسترده انقلابی بیدار شده و بعنوان یک کنشگر اجتماعی،سیاسی از شانس بالای برای ورود به شورای شهر برخوردار است. موسوی از جدی ترین چهره های جبهه انقلاب برای ورود به شورا است و رزومه ایشان هم گواه بر این مدعاست.

🔻احمد کناری نژاد: وی از فعالین فرهنگی مذهبی و مشاور فرهنگی شورای حال حاضر نیز بوده و دور قبل بالای ۱۱ هزار رای از مردم بعنوان جوانترین کاندید گرفته و با حمایت های جامعه ورزشی ‌و انقلابی در کنار سید محمدرضا موسوی ،یعقوب دبیری و مصیب نظری در لیست جریان انقلاب قرار دارد و پشتوانه ای چون حجت السلام و المسلمین میرزایی دارد. بهمین علت شانس بالایی برای حضور در شورای شهر بندرعباس دارد.
🔻 مصیب نظری: او نیز قبل تر از بسیاری از کاندیدها فعالیت های میدانی و دیدار با اقشار و طیف های مختلف و همچنین فعالیت های ستادی خود را آغاز کرده است و هدفمند در حال جمع آوری رای از میان اقشار مختلف شهر بندرعباس می باشد، فعالیت های گسترده در عرصه خدمت رسانی و بخصوص ازدواج آسان از بدنه رای قوی در بین محلات و محرومین و انقلابیون شهر بندرعباس ، استفاده از سبد رای منطقه شرق بندرعباس نیز به وی کمک شایانی خواهد کرد و تمامی اینها نظری را نیز به یکی از گزینه های جدی ورود به شورا تبدیل کرده است.

🔻حسن سالاری
🔹ایشان که خود از بدنه محروم جامعه و از کُرش های مقیم بندر است در لیست مهران شاهی قرار داشته و از بقیه افراد لیست مذکور شانس رای آوری بیشتری دارد. همچنین فعالیت های اجتماعی ایشان وبیان خوب او را در بین گزینه های ورود به شورای شهر می توان مشاهده کرد.

🔻فریده عامری سیاهوئی:
🔹وی به واسطه فعالیت ها و دیدگاه های مبتنی بر توانمندی بانوان شهر از شانس زیادی برای ورود به شورا برخوردار است. استفاده از ظرفیت ستاد منصور آرامی در انتخابات پیش رو، ارتباط نزدیک با بدنه مذهبی بسیاری از محلات بندرعباس و حمایت قومی مردم منطقه سیاهو، عامری را نیز به یکی از گزینه های محتمل ورود به شورای ششم تبدیل کرده است. عامری از شناخته شده ترین چهره های فعال محیط زیستی و از بانوان تاثیرگذار در حوزه فعالیت خویش است.

🔻 مهدی زارعی :
🔹وی که فعالیت های میدانی و دیدار با اقشار و طیف های مختلف را آغاز کرده است، با برنامه و هدفمند در حال جمع آوری رای در شهر بندرعباس می باشد، تعلق وی به جامعه دریایی و بندری ، ارتباط مستقیم با ستاد منصور آرامی ، حمایت جامعه دریایی و بندری از وی و حمایت مینابی ها بخاطر اصالت مینابی بودن ، مهدی زارعی را نیز به یکی از گزینه های جدی ورود به شورا تبدیل کرده است.
🔻عبدالمجید جلالی:
🔹وی در انتخابات شورای پنجم در میان منتخبان علی البدل قرار گرفت و موفق شد ۱۴۳۵۴ هزار رای کسب نماید و نشان داد ظرفیت رای آوری بسیار بالایی دارد، به همراه داشتن حمایت اصناف شهر بندرعباس و بخشی از جامعه اهل سنت، جلالی را نیز به یکی از گزینه های جدی ورود به شورای ششم تبدیل کرده است.

🔻بیژن شبانکاره:
🔹او نیز قبل تر از بسیاری از کاندیدها فعالیت های میدانی و دیدار با اقشار و طیف های مختلف و همچنین فعالیت های ستادی خود را آغاز کرده است و هدفمند در حال جمع آوری رای از میان اقشار مختلف شهر بندرعباس می باشد، همچنین از آنجائیکه شبانکاره در حلقه کاندیدای نزدیک به منصور آرامی نماینده مردم هرمزگان در مجلس تعریف میشود، استفاده از سبد رای ستاد آرامی نیز به وی کمک شایانی خواهد کرد و تمامی اینها شبانکاره را نیز به یکی از گزینه های جدی ورود به شورا تبدیل کرده است. شبانکاره را می توان تنها نماینده حوزه صنعت در انتخابات پیش رو دانست.

🔻علی پاسلار بندری:
🔹وی پس از رد صلاحیت اکثریت اعضای شورای فعلی شهر بندرعباس جدی ترین گزینه این طیف سیاسی در انتخابات شورا میباشد؛ استفاده از ظرفیت انتخاباتی ستاد آشوری، استفاده از ظرفیت ستاد هرمزگان علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری و دارا بودن یک ظرفع هیت خانوادگی نسبتاً قوی در میان فینی های مقیم بندرعباس، پاسلار بندری را نیز به یکی از گزینه های جدی ورود به شورای ششم تبدیل کرده است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید