احداث آتش بُر در محور اصلی رودان فاریاب با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای
 

حسین محسنی زاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودان از ایجاد ۱۰ کیلومتر آتش بر جهت جلوگیری از گسترش آتش سوزی در محور اصلی رودان فاریاب خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ محسنی زاده گفت : آتش سوزی بزرگترین دشمن جنگل بوده و زیان های وارده از آن در درجه اول، زیان به جامعه جنگل است ،در آتش سوزی ها بزرگترین حفاظت، سعی در کوچک نگاه داشتن سطح آتش سوزی است و حفاظت از زیان این آفت و به کارگرفتن تکنیک های مختلف و خاموش کردن جنگل قبل از انتشار آن بزرگترین هدف جنگلبان می باشد.

هر ساله سطح خاک جنگل را پوششی مرده و خشک بازمانده از گیاهان فرا می گیرد، این مواد اگر آتش بگیرند و بسوزند آتش سوزی پوششی روی خاک جنگل را بوجود می آورد که این نوع آتش سوزی بیشترین خسارات را به جنگل وارد می کند چون به تنه درختان نیز سرایت کرده و سبب آتش سوزی های بزرگ می شود. تمام آتش سوزی های جنگل با این نوع آتش سوزی شروع می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودان تصریح کرد:ساخت خطوط آتش بُر موجب جلوگیری از سرایت آتش به همه جنگل ها و ایجاد فرصت برای حضور نیروهای کمکی در منطقه می شود و باعث جلوگیری از آتش سوزی در سطح زیادی از جنگل های می گردد.

محسنی زاده با بیان اینکه مهار آتش سوزی درشهرستان رودان به دلیل سخت گذربودن مناطق جنگلی به سختی صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: لازم است تجهیزات پیشرفته مانند دستگاه بالگرد، ماشیت آتش کوب و ماشین آتش نشانی در موارد آتش سوزی برای اطفاء حریق تامین شودکه ایجاد آتش بر این امکان را فراهم می سازد تا با کمترین سطح سوخته این تجهیزات در محل حاضر شوند

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید