آفتاب جنوب- پادرمیانی معتمدهای و میانجگری قضایی در ماه مبارک رمضان، درگیری و اختلاف هفت ساله بین دو طایفه بزرگ در شهرستان میناب را به صلح و سازش تبدیل کرد.

در نتیجه اختلافات و درگیری‌های موجود بین این دو طایفه در این هفت سال اخیر، ۴ نفر کشته و چندین مورد نزاع منتهی به صدمات بدنی عمدی به وقوع پیوسته بود که سرانجام با عنایت خداوند متعال و همزمان با ایام پرفضیلت ماه مبارک رمضان در مراسمی در راستای احیای سنت حسنه صلح و سازش، اختلاف ها بین این دو طایفه پایان یافت.

رییس کل دادگستری هرمزگان روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: با پیگیری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب و میانجیگری شورای حل اختلاف استان هرمزگان و جمعی از معتمدین محلی، درگیری و نزاع بین دو طایفه بزرگ میرزایی و شهدوستی در شرق استان پس از هفت سال به صلح و سازش منجر شد.

علی صالحی افزود: پس از ارجاع پرونده نزاع دو طایفه مذکور به شورای حل اختلاف استان هرمزگان، به منظور ایجاد مصالحه، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب، اعضای شورای حل اختلاف و ریش سفیدان و معتمدین محلی وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: پس از برگزاری چندین نشست و ارائه توصیه‌های لازم به اصحاب دعوی با میانجیگری بین سران طوایف، صلح و سازش کردند و طرفین پرونده نیز با اعلام گذشت، هم قسم شدند که از این به بعد در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی کنند و کینه و کدورت‌های پیش آمده را از بین ببرند.

این مقام قضایی در هرمزگان، گذشت این دو طایفه را اقدامی درخور تحسین و در تأسی از سیره ائمه اطهار(ع) برشمرد و از تلاش و کوشش دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب، مسوولان و اعضای شورای حل اختلاف و همچنین معتمدهای و ریش سفیدان محلی در برقراری صلح و سازش قدردانی کرد.

صالحی افزود: دستگاه قضایی استان هرمزگان با جدیت و ملاحظه ظرفیت‌های قانونی مساله توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید