بندرعباس- ایرنا- معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: شرایط بارشی امروز یکشنبه در مناطق شمالی و شمال شرقی استان مناسب تر خواهد بود.

کیانوش عارفی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ️با تاثیر موج بارشی، امروز (یکشنبه) درهرمزگان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می شود و تا ساعت ظهر در استان بارش باران و در ساعاتی رگبار و رعد وبرق خواهیم داشت.
وی بیان داشت: با یک وقفه ی بارشی مجدد از اواخر امشب با تقویت موج بارشی در استان هرمزگان، شرایط بارشی مناسب خواهد شد.
معاون هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: فردا دوشنبه نیز شدت بارش ها در نیمه شرقی  و شمالی استان خواهد بود.
عارفی ادامه داد: باتوجه به فعالیت مناسب تر سامانه بارشی در استان های همجوار احتمال سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی در مناطق شرقی و شمالی استان دور از انتظار نخواهد بود،لذا توصیه می شود از تردد در حاشیه رودخانه ها و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.
وی یادآورشد: این موج بارشی تا ساعت بعدازظهر روز دوشنبه در مناطق شرقی هرمزگان ماندگار خواهد بود.
این کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: امروز یکشنبه تا ظهر دوشنبه درمناطق دریایی بویژه جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز وزش باد نسبت شدید جنوب شرقی در محدوده ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می شود که سبب مواج شدن دریا خواهد شد.
وی اضافه کرد: از بعدازظهر دوشنبه تا روز سه شنبه با خروج موج بارشی از مناطق غربی هرمزگان و تغییر سوی باد به شمال غرب شرایط نامساعد دریایی تداوم خواهد داشت و از روز چهارشنبه کاهش سرعت باد و تلاطم دریا پیش بینی می شود.
عارفی ادامه داد: ️از لحاظ دمایی نیز امروز یکشنبه و فردا دوشنبه کاهش نسبی دمای بیشینه در بیشتر نقاط استان هرمزگان پیش بینی می شود.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید