بندرعباس – فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: بیش از ۲۳۰ برنامه برای هفته بسیج دانش آموزی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اباذر سالاری ظهر دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در سالن نشست خبری معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام سجاد (ع) برگزار شد اظهار داشت: بزرگترین رویداد تاریخی سالانه که حضور مسلمانان در پیاده‌روی اربعین حسینی بود را پشت سر گذاشتیم و خدا را شکر این حضور میلیونی مردم شریف از سراسر ایران اسلامی و جهان در پیاده‌روی اربعین که نشان از وحدت و همدلی است شکل گرفت.

وی  با بیان اینکه از هفتم آبان ماه هفته بسیج‌ دانش‌آموزی آغاز خواهد شد، عنوان کرد: امسال به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی که یادآور رشادت‌ها و تلاش‌های ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز کشور است بیش از ۲۳۰ برنامه در رده‌های دانش‌آموزی در سراسر استان برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان ابراز داشت: این دانش‌آموزان با وجود اینکه سن کمی داشتند در دانشگاه انسان‌ساز دفاع مقدس شرکت کردن و به بزرگترین مدارج این دانشگاه که لقای خداوند بود رسیدند.

سردار سالاری تصریح کرد: در هرمزگان ۱۷۱ شهید دانش‌اموز وجود دارد که به تاسی از فرزندان امام حسین (ع) در دفاع مقدس حضور پیدا کردند و به فرموده امام راحل مسیرهای سعادت را در یک شب طی کردند.

وی گفت: برنامه‌هایی در بخش‌های فرهنگ، ورزش، خدمات رسانی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در سراسر استان پیش‌بینی شده است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان تشریح کرد: در اولین روز از هفته بسیج دانش‌آموزی قرار است به نام ۱۷۱ شهید دانش‌اموز، زنگ ایثار و  مقاومت در سراسر استان با حضور مسئولان نواخته شود.

سردار سالاری عنون کرد: برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز در برخی از شهرستان‌ها، اکران فیلم‌های دفاع مقدس در مدارس استان، اقدام به اعمال محرومیت زدایی و اقدامات عام‌المنفعه و دیدار با نماینده محترم ولی‌فقیه در استان هرمزگان با حضور دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی امسال است.

وی اظهارداشت: برگزاری مسابقات فرهنگی با رویکرد کنگره ملی شهدا از دیگر برنامه‌های این هفته است. مسابقه نامه‌ای به شهدا و دلنوشته به شهدا نیز در دستور کار قرار دارد.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) مطرح کرد: دیدار با خانواده شهدای دانش‌آموز، حضور منسجم در نماز جمعه سراسر استان با حضور دانش‌آموزان و برپایی راهپیمایی پرشکوه استکبارستیز ۱۳ آبان‌ماه از دیگر برنامه‌های هفته بسیج‌دانش‌ آموزی است.

سردار سالاری اذعان کرد: یکی از برنامه‌هایی که هر ساله مورد استقبال دانش‌آموزان قرار می‌گیرد اردوی «راهیان نور» است و امسال نیز بناست که بیش از پنج هزار نفر از دانش‌آموزان استان هرمزگان به اردو راهیان نور اعزام شوند تا دانش‌آموزان با اقدامات شهدا و رزمندگان انقلاب در خلیج‌فارس و جبهه‌های جنوب را مشاهده کنند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید