آفتاب جنوب ۲۴:بندرعباس- ایرنا- صفحه های مجازی مجرمانه که باعث هنجارشکنی و آسیب به امنیت و آسایش جامعه می شوند، در رصد پلیس فتا هرمزگان قرار دارند.

رییس پلیس فتا هرمزگان هشدار داد: پلیس فتا با کاربرانی که صفحه مجازی مجرمانه تحت عنوان فروش مواد مخدر، مشروب الکلی، سلاح و مهمات و سایر محتوای مجرمانه راه اندازی می کنند با رصد شبانه روزی شبکه های اجتماعی اقدام به شناسایی متهمان و برخورد قاطع قضایی با اراذل و اوباش می کند.
سرهنگ علی اصغر افتخاری روز چهارشنبه افزود: هتک حیثیت و نشر اکاذیب، جرایم علیه محرمانگی داده ها و سامانه های رایانه ای، جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی، تهدید و اخاذی، سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه و مزاحمت های اینترنتی به ویژه جرایم علیه امنیت و آسایش عمومی از دیگر جرایم فضای مجازی است.
وی بیان داشت: بزهکاران باتوجه به پایین بودن سطح سواد رسانه ای مردم برای رسیدن به مقاصد شوم خود بهره برداری می کنند.
این مسوول اظهارداشت: با توجه به نیاز روزافزون نسل جوان به بهره گیری از خدمات گسترده شبکه جهانی اینترنت، آگاهی بخشی جهت شناخت آسیب های فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی موبایلی و ارتقای سواد رسانه ای مردم به تنهایی کافی نیست بلکه می توان با فرهنگ سازی، به صورت اثربخش از شکل گیری آسیب های اجتماعی و اقتصادی پیشگیری کنیم.
وی افزود: در بحث کنترل فضای مجازی نقش پلیس فتا شبیه یک کلانتری در فضای واقعی است، بنابراین بزه دیدگان فضای مجازی برای تشکیل پرونده به پلیس فتا مراجعه تا طبق دستور مقام قضایی مجرمان شناسایی و دستگیر شوند.
وی توصیه کرد: شهروندان به صورت مستمر برای مطالعه خبرهای جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید