آفتاب جنوب: حمیدرضا محمدحسینی گفت: توجه به امر صادرات یکی از راه‌های توسعه و رونق تولید در کشور است.
به گزارش روابط عمومی اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر، حمیدرضا محمدحسینی با اعلام این خبر افزود: با توجه به پتانسیل تولید محصولات کشاورزی در ایران، گفت: صادرات محصولات کشاورزی قادر است تولید را از رونق افزون‌تری برخوردار کند و در شرایط سخت اقتصادی، از ایستایی و سکون تولید جلوگیری کند.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان با تاکید بر اینکه توجه به امر صادرات یکی از راه‌های توسعه و رونق تولید در کشور است، خاطرنشان کرد: طرح تسهیل کالا‌های صادراتی از ۱۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری در این بندر جهت سهولت و افزایش سرعت تخلیه و بارگیری محصولات صادراتی آغاز شده است.
محمدحسینی در ادامه گفت: بندر شهید باهنر بدلیل برخورداری از شناورهای سنتی و فلزی، با انجام سفرهای منظم به کشورهای حوزه خلیج فارس، همواره به عنوان یکی از بنادر برتر در صادرات کشور بوده است.
وی خاطرنشان کرد: سرعت حمل و نقل و سرعت در انجام عملیات تخلیه و بارگیری از جمله فاکتورهای مهم در صادرات کالاهای صادراتی کشاورزی می‌باشد که بندر شهید باهنر از این مزیت برخوردار می‌باشد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان عدم اتلاف زمان کامیونداران را یکی از نقات قوت این طرح دانست و افزود: این بندر با استفاده از زیرساخت‌ها و ایجاد ترمینال واسط برای کامیون‌ها، تا پایان فصل برداشت تابستانه کالاهای صادراتی کشاورزی این طرح را ادامه خواهد داد.
محمدحسینی با اشاره به اینکه ۲۸ اردیبهشت‌ماه سال گذشته این بندر با حضور ۲۰۰ کامیون پر ترافیک‌ترین روز خود در صادرات تخلیه و بارگیری کالاهای صادراتی کشاورزی پشت سر گذاشته بود، عنوان کرد: این رکورد در ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری با تخلیه۲۸۰ دستگاه کامیون کالای صادراتی کشاورزی جهت صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس شکسته شد.

انتهای پیام/

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید