روزملی خلیج فارس روزی که برای خلیج فارس و بنام این خلیج تا ابد فارس نامیده شده تا جهانیان بدانند که نمی شود با زر و زور و قدرت در جغرافیای کشوری دخل و تصرف کرد.

خلیج تا ابد فارس سومین خلیج بزرگ جهان است که به خاطر موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ همواره نامش بر سر زبان‌ها بوده است و مردم تمام جهان آن را با نام خلیج فارس یا دریای پارس می شناسند. قدیمی ترین اسناد موجود درباره خلیج فارس به کتاب های باقیمانده از یونان باستان بر می گردد.

اما دسیسه هایی که استعمار پیر و غرب برای تصاحب خلیج فارس طراحی کرده اند همچنان ناکام ونافرجام مانده وباید گفت که خلیج فارس صرفا یک دریا نیست بلکه نماد مقاومت و عزت ملی ایرانیان است.

از آنجایی که بخش عظیمی از فرهنگ انسانی و ایمانی ما در این منطقه شکل گرفته است و ایران، جهان اسلام و بشریت وامدار فرهنگ زاینده این منطقه است  تنوع فرهنگی این منطقه زایش های گسترده تمدنی ایجاد کرده است و این تنوع فرهنگی با همزیستی آرام و همکاری سازنده اقوام همراه شده است که امروزه می بینیم سرتا سر حاشیه ساحلی خلیج فارس تنوع قومیت ها و فرهنگ ها مجموعه ای از وحدت و همرنگی را به صورت آیین های سنتی وبومی ماندگار بوجود آورده است.

تنوع موسیقی، تنوع رنگها و پوشش زنان سنتی و رنگواره ای از شعرو غزل ناب جنوبی است که توام با نوای موجهای خلیج فارس در گوش ماهیان بازیگوش نواخته می شود و سفیری بر انعکاس فرهنگ و هنر و اصالت مردمان سخت کوش و نجیب جنوب کشور است که علیرغم کم توجهی و بی مهری ها همچنان در حراست و پاسداری از مرزهای کشور استوار و محکم ایستاده اند.

اهمیت و جایگاه این روز آنچنان در تقویم سیاسی فرهنگی و اجتماعی کشور بالاست که برگزاری بزرگداشت و تکرار مالیکت پارسی این خلیج تاابد پارس برابهت و شان ان افزوده و رفته رفته شهرتی جهانی می یابد تا ابلهانی که با زیاده خواهی سعی دارند با جعل نام هویتی تازه برایش تعریف نمایند همچون گذشته ناکام بمانند.

امروز آرامش و امنیت خلیج فارس را مدیون و مرهون مجاهدت های خاموش گمنامان و ارتش و نیروهای نظامی کشور می دانیم که هر ثانیه در محافظت وپاسداری از این مالکیت که توام با حیثیت تک تک ایرانیان است از هیچ تلاش و کوششی کوتاهی نکرده و شبانه روز در حال مراقبت از مرزهای جنوبی وابی کشور هستند .

 

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید