نماینـده مـردم در مجلس دهم با بیان اینکه تورهای خالی صیادان سنتی با جولان کشتی های صنعتی، عرصه را برای ماندگاری صیادان بومی در دریا تنگ کرده است،گفت: سازمان شیلات به داد صیادان سنتی برسد.
▫احمد مــرادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره صید ماهی توسط کشتی های صنعتی، گفت: صید ماهی توسط کشتی های صنعتی و ترال، اقتصاد صیادان بومی را هدف گرفته است بنابراین وزارت کشاورزی و سازمان شیلات الزامی است که با برنامه ریزی اصولی اقدامات اساسی در این راستا بردارند.
*طـرح سوال از حجتـی برای صیـد کشتی های صنعتی در سواحل هرمزگان*
▫نماینـده مـردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان شیلات اقدام اساسی برای جلوگیری از صید ماهی توسط کشتی های صنعتی نکرده است تصریح کرد: طرح سوال از حجتی برای صید کشتی های صنعتی در سواحل هرمزگان در جریان است.
▫مـرادی افزود: حمایت از مرزداران و ساحل نشینان با توجه به شرایط اقتصادی کشور الزامی است که در اولویت قرار گیرد تا بتوان اقتصاد صیادان و مرزنشینان را ساماندهی کرد.
*هزینــه های بالای سـوخت از دغدغه های اساسـی صیادان است*
▫وی ادامه داد: هزینه های بالای سوخت از دیگر دغدغه های اساسی صیادان است و این در حالی است که نرخ تجهیزات صیادی نیز بسیار بالا است و کمبود صید نیز در این راستا مزیت بر علت شده است.
*سازمان شیـلات به داد صیادان سنـتی بـرسد*
▫نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اقتصاد صیادان سنتی با صیدهای گسترده ماهی توسط کشتی های صنعتی به شدت در خطر است افزود: سازمان شیلات به داد صیادان سنتی برسد زیرا اقتصاد صیادان بـومی بطور مستقیم با صید ماهی در ارتباط است.
*توقف صیادی سنتی به منزله ای افزایش رشد حاشیـه نشینی در کلان شهرها*
▫عضـو کمیسیـون انـرژی مجلس یادآور شد: توقف صیادی سنتی به منزله ای افزایش رشد حاشیه نشینی درکلان شهرها است و این در حالی است که با اتکا به اقتصاد دریا محور می توان برای بسیاری از افراد اشتغال پایدار ایجاد کرد.