نماینده ولى فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در جمع ووشوکاران با بیان اینکه مقتدرانه و با یاد خدا در میادین حاضر شوید، تصریح کرد: جوانان هرمزگانى مى‌توانند در ووشو جهانی شوند.

به گزارش روابط عمومى هیأت ووشو هرمزگان؛ آیت‌الله غلامعلى نعیم‌آبادى ظهر امروز در جمع اعضاء و ورزشکاران هیأت ووشوی هرمزگان ضمن تسلیت به‌مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: ما بر این باوریم که انسان هرچه بخواهد همان مى شود و خواستن، توانستن است و اگر بخواهید، قطعأ مى‌توانید در رقابت‌هاى کشورى پیش رو قهرمان شوید و به تیم ملى راه یابید.

وى در خصوص بالا نگه داشتن روحیات معنوى در زمان مسابقات، افزود: بحث پیروزى خواستن و نخواستن است و اگر بخواهید برنده شوید، قطع به یقین پیروز مى‌شوید و اگر تردید داشته باشید کار سخت خواهد شد.البته در مسابقات با توکل به خدا و با وضو وارد میدان شدن موجبات پیروزی و غلبه بر حریفان را براى شما فراهم مى‌کند.

نماینده ولى فقیه در هرمزگان با بیان اینکه ووشو در کشور ما یک ورزش بیگانه نیست و خیلى هماهنگ و نزدیک با ورزش‌هاى ایرانى است، بیان کرد: درست است خواستگاه این ورزش کشور چین است اما کشور ما نه در بخش نمایشى و استفاده از سلاح‌هایى مانند چوب و شمشیر بیگانه است و نه در بخش مبارزه چراکه این بخش داراى فنون درگیرى و کشتى است و کشتى هم جزو ورزش‌هاى باستانى ما محسوب مى‌شود و استفاده از چوب و نیزه نیز از دوران قدیم مورد استفاده ایرانى‌ها بوده است.

آیت‌الله نعیم‌آبادى یادآور شد: همانگونه که مطلع هستم، هرمزگان در ورزش ووشو داراى جایگاه خوبى در سطح کشور است و به روزهاى اوج این ورزش در دنیا خوشبینم چراکه این رشته مهیج و زیبا جایگاه خوبى در میان جوانان پیدا کرده است.

وى عنوان داشت: خبرهاى خوبى از پیشرفت ووشوى ایران شنیده مى‌شود که این موضوع نشان از برنامه‌ریزى دقیق مسؤولان و علاقمندى بى‌حد و وصف جوانان به این ورزش است.

امام جمعه بندرعباس در پایان خاطرنشان ساخت: امیدوارم خبرهاى خوبى از اصفهان به من برسد و شاهد درخشش ووشوکاران هرمزگان در رقابت‌هاى انتخابى تیم ملى باشم.

لازم به ذکر است؛ پیش از سخنان آیت‌الله نعیم‌آبادى نماینده ولى فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، دکتر عبدالوهاب قاضى عضو هیأت رئیسه هیأت ووشوى هرمزگان و علیرضا بهرمن رئیس هیأت ووشوی استان در سخنانى به جایگاه ووشوى هرمزگان در کشور و پیشرفت ووشوى ایران در دنیا اشاره و گزارشی از فعالیت‌های این هیات ارائه کردند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید