تـــورهای خالی صیــادان سنــتی با صیــدهای غیـــر مجـاز صنعتـی/ افـزایش نــرخ ماهی تـنها بـرای کمبود صیــد است/ اقتــصاد بخش اعظمـی از مـردم هرمـزگان وابستـه به صیــد است*

▫نمایـنده مـردم بنـدرعباس در مجلس با بیان اینکه عمده ترین مشکل صیادان سنتی صید غیرمجاز صیادان صنعتی است، گفت: دلالان و افراد خاص از دریا استان هرمزگان درآمد مناسبی کسب می‌کنند و در این میان، اقتصاد صیاد سنتی روز به روز تضعیف می‌شود.

▫احـمد مـــرادی در گفت ‌و گـو با خبرنگار خبرگزاری خانـه ملت درباره وضعیت صیادی در استان هرمزگان، گفت: وضعیت صید وصیادی در استان هرمزگان شرایط مساعدی ندارد بنابراین در این راستا بسیاری از صیادان با مشکلات اقتصادی و درآمدی روبرو شده اند زیرا صیادان صنعتی با صید ماهی های خرد و کوچک ارتزاق صیادان سنتی را به نوعی فلج کرده‌اند.

💠 *عمـده تریــن مشکل صیـادان سنتـی صیـد های غیـر مجاز صیـادان صنعتـی است*

▫نماینـده مـردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید اجازه داد با صیدهای بدون حساب وکتاب کشتی های صنعتی تورهای صیادان سنتی از صید خالی شود تصریح کرد: عمده ترین مشکل صیادان سنتی صید های غیر مجاز صیادان صنعتی است زیرا صیادان صنعتی غیر مجاز علاوه برآسیب اقتصادی به صیادان سنتی به اکوسیتم دریایی استان هرمزگان نیز آسیب وارد کرده‌اند.

▫مـرادی افزود: اقدامات غیر مجاز صیادان صنعتی در استان هرمزگان را به سازمان شیلات منتقل کرده ایم اما متاسفانه هیچ پاسخ قانع کننده ای دریافت نکرده‌ایم و این در حالی است که صیادان سنتی به شدت نسبت به آینده شغلی شان احساس خطر میکنند.

💠 *افـزایش نــرخ ماهـی تـنها بـرای کمبــود صیــد است*

▫وی با بیان اینکه افزایش نرخ ماهی تنها برای کمبود صید است تصریح کرد: دلالان و افراد خاص از دریای استان هرمزگان درآمد کسب می کنند و از همین رو شاهد هستیم که سرانه مصرف ماهی نیز در کشور کاهش یافته است بنابراین اگر فکری برای توقف صیدهای غیر مجاز توسط صیادان صنعتی نشود در آینده‌های نه چندان دور باید با صید آبزیان در استان هرمزگان خداحافظی کرد.

💠 *اقتــصاد بخش اعظمـی از مـردم هرمزگان وابسته به صیـد است*

▫عضـو فراکسیـون تولیـد و اشتـغال مجلس با بیان اینکه استان هرمزگان با داشتن حدود ۳۰ هزار ملوان و ۲۴۰۰ کیلومتر مربع ساحل و دریا نیازمند نگاه ویژه به حوزه صید و صیادی است یادآور شد: اقتصاد معیشتی بخش اعظمی مردم استان هرمزگان وابسته به صید و صیادی و صنعت شیلات است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید