آفتاب جنوب:مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان هرمزگان گفت: پروژه شهر مدرسه در بندرعباس با بهره‌گیری از سیستم آموزشی جدید برای نخستین بار در سطح کشور ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ما، نوید احمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه شهر مدرسه از بزرگ‌ترین پروژه‌ها در سطح کشور بوده که در هیچ استانی پروژه‌ای با این وسعت دیده نشده است.

وی افزود: با پیگیری‌های استاندارهرمزگان زمین پروژه شهر مدرسه به‌صورت رایگان از سوی مسکن و شهرسازی به آموزش‌وپرورش اهدا خواهد شد که در ۳۵ هزار متر مربع و در ۴ بلوک دخترانه و ۴ بلوک پسرانه شامل مدارس ابتدایی اول، ابتدایی دوم، متوسطه اول و متوسطه دوم نیز با بهره‌گیری از سیستم آموزشی جدید برای نخستین بار در سطح کشور ساخته خواهد شد.

این مسوول ادامه داد: ۱۲ هکتار زمین برای این پروژه بزرگ در شهرک پیامبر اعظم اختصاص یافته است.

سیستم آموزش نوین در شهر مدرسه

به گفته وی، سیستم آموزش نوین مبتنی بر آخرین توصیه های سند تحول بنیادین دراین پروژه آموزشی بزرگ اجرا خواهد شد.

کیفیت بخشی به سیستم آموزشی در شهر مدرسه

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان هرمزگان از جابجایی دانش آموز درکلاس هاس مختلف تخصصی در شهرمدرسه خبر دادو افزود:معتقد به توسعه کیفی همراه با توسعه کمی در آموزش بوده و این پروژه بزرگ در راستای کیفیت بخشی به سیستم آموزشی می باشد.

احمدی، زمان بهره برداری از پروژه شهر مدرسه را ۲ سال آینده اعلام داشت و خاطرنشان کرد: هزینه های ساخت این پروژه از تغییر کاربری مدارس تخریبی درمرکز شهر تامین خواهد شد، براساس بند ه تبصره ۹ قانون بودجه تغییر کاربری مدارس تخریبی مرکز شهر بلامانع می باشد.

شاخص بودن پروژه شهر مدرسه در کشور

وی با تاکید براینکه ارزش این پروژه بر شاخص بودن آن در کشور است، ابراز داشت: تمامی استانداردهای آموزشی به صورت کامل دراین پروژه رعایت خواهد شد و شهرک پیامبر اعظم در زمان تعطیلی مدارس از تمامی ظرفیتهای این مدارس شامل استخر، فضای سبز و بازی و… می توانند استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه ۳ هزار دانش آموز در این مجتمع ها به تحصیل می پردازنند و در یک جامعه کوچک آموزش می بینند، افزود: کمبود فضاهای آموزشی در شهرک پیامبر اعظم با ایجاد شهر مدرسه به صورت کامل رفع خواهد شد.

مزایای شهر مدرسه

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان هرمزگان در ادامه ارتقای کیفی سطح آموزشی، ایجاد انگیزه برای تحصیل، کارآفرین پروری، کاهش ترافیک مرکز شهر و توسعه وآبادانی شهرک پیامبر اعظم از مزایای شهر مدرسه خواهد بود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان هرمزگان همچنین افزود: هنرستان علوم و فنون دریایی در شهرستان جاسک کلنگ زنی شده که با اتمام این پروژه ،تحول چشمگیری در حوزه تامین نیروی انسانی مربوط به این حوزه خواهد داشت.

بهره برداری از پروژهای دهه فجر

احمدی ادامه داد: ۴۵ پروژه شامل ۱۶۰ کلاس درس با ۲۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای آموزشی و اعتبار ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در دهه مبارک فجر سال جاری به بهره‌برداری می رسد.

وی از بهره برداری تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام استان با تأمین اعتبار صورت گرفته در سال ۹۸ خبرداد و گفت: این پروژه ها شامل ۲۳۰پروژه با یک هزار و ۷۰ کلاس درس بوده که شاهد تحول چشمگیری در بخش فضای آموزشی در استان هرمزگان در سال آینده خواهیم بود.

این مسوول گفت: سال آینده شاهد تحول خوبی در حوزه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس خواهد بود و ۲۰۰ مدرسه جدید احداث خواهد شد که بخشی از مدراس تخریبی را پوشش خواهد داد.

۴هزار کلاس درس غیر استاندار در هرمزگان

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان هرمزگان ادامه داد: ۵میلیارد تومان در سال جاری و ۵ میلیارد تومان در سال آینده برای تجهیز مدارس استان به سیستم سرمایشی استاندارد اعتبار در نظر گرفته‌شده که در سال جاری یک هزار کلاس درس و در سال آینده یک هزار کلاس دیگر به این سیستم تجهیز و مشکلاتمان در این بخش به صفر خواهد رسید.

احمدی درخصوص سرانه فضاهای آموزشی استاندارد ابراز داشت : سرانه استاندارد در کشور ۸٫۲ مترمربع که متوسط آن در کشور ۵٫۲ مترمربع و در استان هرمزگان به ۵٫۷۲ می‌رسد.

به گفته وی، از ۳۶ هزار مدرسه و ۱۶ هزار کلاس درس در استان هرمزگان حدود ۹۰۰ مدرسه و ۴هزار کلاس درس غیر استاندار است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان هرمزگان ادامه داشت: از این تعداد ۳۴۰ مدرسه تخریبی است که ۲۰۰ مدرسه آن در شهرستان بندرعباس قرار دارد و پس ‌ازآن شهرستان‌های میناب، رودان و بندرلنگه بیشترین میزان مدارس تخریبی را به خود اختصاص داده‌اند.

احمدی متذکر شد: با این روند تا چهار سال آینده هیچ مدرسه غیراستانداردی در هرمزگان وجود نخواهد داشت.

وی همچنین در خصوص اعتبارات ملی و استانی برای پروژه ها اظهار داشت:علیرغم اینکه ردیف اعتبارات ملی کاهش ۲۵ درصدی داشته، ردیف اعتبار ملی برای هرمزگان حدود ۵۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است.

این مسوول، اعتبارات مصوب ردیف استانی را ۷۱ میلیارد تومان بیان داشت و افزود: تاکنون ۲۴ میلیارد تومان اعتبارات ردیف استانی تخصیص یافته ا ست.

احمدی، اعتبارات مصوب ردیف ملی را ۵۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دانست و گفت: تاکنون ۳۶ میلیارد تومان از این اعتبارات به استان هرمزگان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه درردیف های ملی تخصیص های خوبی گرفته شده است، ادامه داد: برای اولین بار ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای پروژههایی که توسط خیرین ساخته می شود اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید