پرویز سالاری بعدازظهر امروز در بیست و سومین جلسه شورای شهرستان بندرعباس گفت: حمل و‌نقل نقش مهمی در توسعه شهرها داشته و استفاده از حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری بایستی به فرهنگ عمومی مبدل شود.


وی افزود: فساد اداری و رانت خواری به ویژه رانت اطلاعاتی یکی از چالش های پیش روی نظام اداری است، برای ارتقای سلامت اداری بایستی قوانین ویژه ای ترتیب داده شود.
رئیس شورای شهرستان بندرعباس بیان داشت:این شهر الگوی کشور است و منظر بصری ورودی های شهر یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم.
سالاری با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از صادرات و واردات کشور از طریق بنادر باهنر و رجایی صورت می گیرد، افزود: این تردد آلودگی های زیست محیطی داشته که می طلبد سازمان حمل و‌نقل و راهداری عوارضی را جهت تردد کامیونها در حریم شهر درنظر گیرد.
وی با تاکید بر اینکه حریم جادهها ملک سازمان حمل و نقل راهداری و جاده ای بوده و بایستی به توسعه شهرها کمک شود، خاطرنشان کرد: حریم جاده ها رعایت نمی شود و ساخت و سازها باعث‌ناامنی شده است.
رئیس شورای شهرستان بندرعباس اظهار کرد: بایستی به منظرآرایی و فضای سبز در ۴ کیلومتری شهر توجه ویژه ای شود.
سالاری ادامه داد: پارکینگ های مختص کامیون ها در شمال غرب، شمال شرق و مرکز درنظرگرفته شود و شهرداری وسایل نقلیه عمومی را برای تردد رانندگان این وسایل نقلیه به درون شهر اختصاص دهد .
به گفته وی، بخشی از عوارضی که از وسایل نقلیه عمومی گرفته می شود با راهکار قانونی در اختیار شهرداری ها برای توسعه شهر قرار گیرد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید