آفتاب جنوب: با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، طرح تامین آب شهرستان بندرلنگه و کنگ بهره برداری شد.
مراسم بهره برداری از این طرح آبرسانی همچنین با حضور استاندار هرمزگان, نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس, “مسعود خشایی” معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی آبفای کشور انجام شد.
مدیرعامل آبفای هرمزگان در این مراسم از اجرای طرح تامین آب شهرستان بندرلنگه خبر داد و گفت: این طرح در قالب سه پروژه؛ خط انتقال آب به طول ۶ کیلومتر، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ، و یک باب مخزن به حجم ۱۰ هزار مترمکعب اجرا شده است.
امین قصمی، هدف از اجرای این پروژه ها را افزایش ظرفیت آب تولیدی از طریق آب شیرین کن ها در راستای تامین آب پایدار شهرهای بندرلنگه و کنگ و ارتقاء بهداشت و افزایش رضایت عمومی بیان کرد و گفت: این پروژه ها در مجموع با اعتبار ۱۴۷٫۷میلیارد ریال اجرا شده است.
وی با اشاره به پتانسیل های موجود در استان هرمزگان و ارائه بسته پیشنهادی وزارت نیرو در خصوص مدیریت تنش آبی در این استان, از دکتر لاریجانی خواستار حمایت از این بسته در جلسه سران سه قوه شد
وی در ادامه با اشاره به پیشرو بودن آبفای هرمزگان در ایجاد منابع آبی پایدار اظهار داشت: در حال حاضرحجم آب تولیدی آب شیرین کن ها ۲۳ میلیون مترمکعب در شبانه روز است که ۸ میلیون مترمکعب آن در شهرستان بندرلنگه تولید می شود. وی افزود: آب این شهرستان از طریق دو سایت آب شیرین کن با ظرفیت های ۷ هزار و ۵۰۰ و ۱۶ هزار مترمکعب در شبانه روز(ظرفیت فعلی ۱۰ هزار مترمکعب) تامین می شود.
مهندس قصمی گفت: نیاز آبی این شهرستان ۲۳ هزار مترمکعب در شبانه روز است در حالی تولید فعلی آب ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب است.
وی افزود: با بهره برداری از این طرح تامین آب، آب شیرین کن ۱۶ هزار متر مکعبی بندرلنگه با ظرفیت کامل وارد مدار تولید شده و مشکل کمبود آب این شهرستان نیز رفع می شود.
به گفته وی؛ در حال حاضر آبفای بندرلنگه، آبرسانی به ۱۸ هزار مشترک را بر عهده دارد.
شایان ذکر است, دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از سایت آب شیرین کن ۱۶ هزار مترمکعبی شریف ناد بندرلنگه نیز بازدید کردند.
اتهای پیام/

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید