خطیبان جمعه هرمزگان در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس و نامگذاری روز مجلس بیان داشتند: نمایندگان مجلس قوانین را در راستای حل مشکلات مردم وضع کنند.

امامان جمعه هرمزگان در خطبه های این هفته با اشاره به ویژگی های شخصیتی و اخلاقی شهید مدرس، اظهار داشتند: مرحوم مدرس نماینده ای مستقل بود که به هیچ حزبی وابستگی نداشت و در مقابل کفر ایستادگی کرد و نمایندگان مجلس نیز باید ایشان را الگو قرار دهند.
خطیبان جمعه هرمزگان با تاکید بر حفظ و تقویت وحدت در جامعه، بیان داشتند: برای مقابله با تحریم های دشمنان باید به توان و ظرفیت های داخلی تکیه کنیم و اجازه ندهیم که دشمن به خواسته های شوم خود دست یابد.
بیان مسایل و مشکلات منطقه ای و تاکید بر ارتقاء آگاهی مردم در خصوص بیماری ایدز، پرداخت به موقع حقوق کارگران، تلاش مسوولان برای رفع مشکلات مردم و رعایت عدالت از جمله دیگر محورهای سخنان امامان جمعه هرمزگان در خطبه های این هفته نماز بود.
**قشم
امام جمعه موقت قشم گفت: رضایت مردم را می توان با ایجاد عدالت جلب کرد و عدالت نیز با عمل به قانون و قانون مداری رقم می خورد.
حجت الاسلام احمد غلامی در خطبه های نمازجمعه این هفته قشم افزود: نباید یک قانون، ماده و تبصره هایی داشته باشد که برخی افراد برای دور زدن قانون از این مفاد بتوانند استفاده کنند.
امام جمعه موقت قشم با گرامیداشت سالروز شهادت سید حسن مدرس و روز مجلس شورای اسلامی گفت: مرحوم مدرس نماینده ای مستقل بود که به هیچ حزبی وابستگی نداشت و در مقابل کفر ایستادگی کرد.
وی افزود: مجلس نیز باید همواره مدرس را الگو قرار دهد و قوانین را در راستای حل مشکلات مردم وضع کند.
غلامی تصریح کرد: برخی شرکت ها حقوق کارگران خود را بیش از چند ماه است که پرداختن نکرده اند و این خلاف احادیثی است که از امامان معصوم(ع) رسیده است.
امام جمعه موقت قشم افزود: نپرداختن حقوق کارگران تبعات اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی در پی دارد و از این رو باید به آن رسیدگی شود.
** کیش
امام جمعه کیش با تاکید بر حفظ و تقویت وحدت در جامعه و بیان دستاوردهای مقاومت ، گفت: از مهمترین محورهای سخنان مقام معظم رهبری در دیدارهایشان با مردم و مسولان تبیین مقاومت و دستاوردهای آن در مقابل نظریه سازش است که همواره مقاومت موفقیت های بسیاری برای اسلام و مسلمانان به همراه داشته است.
حجت الاسلام احمد حسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه کیش بیان داشت: دستیابی به پیروزی، دستیابی به قدرت و پیشرفت در سایه مقاومت نیروهای دینی و اسلامی از دستاوردهای مهم مقاومت است.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تغییر مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: امروز زمان مناسبی برای تغییر مدیریت در این جزیره نیست و با توجه به حساسیت های موجود ممکن است این تغییر مدیریت پیامدهای منفی برای این جزیره داشته باشد.
حجت الاسلام حسن زاده تاکید کرد: تغییرات در زمان غیر مناسب می تواند موجب شکاف در حرکت یک مجموعه شود و سیستم یک شهر را به هم بریزد.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه های بین المللی در جزیره کیش ، گفت: کیش ظرفیت های بسیاری خوبی برای برگزاری نمایشگاه های مهم و بین المللی دارد و مسوولان باید از این فرصت با در نظر گرفتن پیوست فرهنگی استفاده کنند.
**میناب
امام جمعه شهرستان میناب با گرامیداست سالروز شهادت شهید مدرس که به نام روز مجلس نام گذاری شده، گفت: امروز شاهد حضور نمایندگان بسیار خوب و ولایتمدار و دلسوزی در مجلس هستیم که با تلاش و پشتکار سعی در حل مشکلات مردم دارند.
حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی فر در خطبه های این هفته نماز جمعه میناب، اظهار داشت: شهید مدرس از ویژگی های اخلاقی بسیار ممتازی برخوردار بودند و همواره با جدیت تمام برای حل مشکلات مردم تلاش می کردند.
وی با بیان اینکه شهید مدرس الگوی زندگی و شهادت هستند، گفت: پس از خدا، ائمه (ع) و در غیاب آنها علما الگو هستند و هر که می‌خواهد رنگ خدایی بگیرد، باید این ستارگان راهنما را الگو قرار دهد.
امام جمعه میناب در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به روز جهانی ایذر (دهم آذرماه) ، بیان داشت: باید به منظور پیگشیری و کنترل این بیماری ، آگاهی مردم در خصوص این بیماری را افزایش داد و برای مبارزه با آن از همه ظرفیت ها استفاده کرد.
**سیریک
امام جمعه سیریک در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به مشکلات معیشتی مردم، گفت: باید مسوولان نظارت بیشتری بر بازار داشته باشند و اجازه ندهند برخی ها در این شرایط سوء استفاده کرده و نظم بازار را به هم بزنند.
حجت‌الاسلام حسن حیدری با اشاره به فرارسیدن دهم آذرماه سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس اظهارداشت: آیت‌الله مدرس الگوی خوبی برای نمایندگان مجلس است که برای احقاق حقوق مردم و منافع کشور ثابت قدم باشند.
وی یکی از مولفه های پیشرفت هر کشوری را قانون مداری عنوان کرد و گفت: نمایندگان مجلس باید در چارچوب اسلام ، قوانین را وضع کنند.
حجت الاسلام حیدری با اشاره به روز ۱۲ آذرماه روز تصویب قانون اساسی، تصریح کرد: قانون اساسی تجلی مردم ‌سالاری دینی است که با رأی قاطبه مردم به تصویب رسیده است.
امام جمعه سیریک در بخش دیگری از صحبتهای خود بیان داشت: امروز دشمن تمام تلاش خود را در جهت دور کردن نسل جوان از ارزش های دینی و انقلابی در عرصه های مختلف به کار بسته است.
وی با بیان اینکه دشمن می داند که در صورت وجود روحیه مقاومت در میان ملتی، به اهداف خود هیچگاه نخواهد رسید، اظهار داشت: در این شرایط باید همه ما هوشیار باشیم و اجازه ندهیم که دشمن، مردم به ویژه نسل جوان را از عرصه جهاد و مقاومت دور کند.
امام جمعه سیریک تاکید کرد: باید هنرمندان انقلابی از عنصر هنر برای ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت استفاده کنند که تنها راه پیروزی بر استکبار، مقاومت و ایستادگی است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید