آفتاب جنوب: نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: ورود روزانه ۷۰۰لیتر برثانیه ورود فاضلاب به دریا خسارت های جبران ناپذیری به محیط زیست انسانی و دریایی می زند.

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان عصر امروز در نشست مطبوعاتی اظهارداشت:بندرعباس تنها شهری در کشور است که پساب های فاضلابش وارد دریا می شود و عمده آن صرف فضای سبز وصنایع می شود.

پساب هایی که وارد دریا می شوند

وی افزود: باید این پساب را مهار و صرف فضای سبز کنیم متاسفانه هرمزگان تنها استانی است که نتوانسته از ورود فاضلاب به دریا جلوگیری کند، شهرداری از آب شرب برای فضای سبز استفاده می‌کند‌ .

نماینده مردم هرمزگان در مجلس تاکید کرد: درگذشته ۳۰۰مترمکعب اب شرب شهری صرف ابیاری فضای سبز می شد که هم به ۲۰۰مترمکعب رسیده که این میزان چشمگیری نیست.

پساب های سمی خطر محیط زیست دریایی

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان داشت: ورود پساب های سمی وآلوده بشدت برای محیط زیست دریایی و انسانی خطر ناک می باشد که باید هرچه سریعتر جلوی این فاجعه گرفته شود وباید همه همت کنند تا بتوانیم این مشکل را برطرف نماییم.

مرادی افزود:تامین آب شرب قشم یکی از اولویت های ماست که  قرار شده آبشیرین‌کن مپنا ظرفیتش را از ۱۳هزار مترمکعب به ۱۷هزار مکعب افزایش دهد که با رایزنی های صورت گرفته زمین برای احداث آبشیرین‌کن توریان نیز هر چه زودتر اختصاص خواهد یافت و شهروندان قشم از اب شرب بهره مند خواهندشد.

فروچاله های میناب فاجعه زیست محیطی

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به برداشت های بی رویه آب از دشت میناب وایجاد فروچاله ها تاکید کرد: فروچاله‌های ایجاد شده در هرمزگان و به دلیل بی‌توجهی سازمان زمین‌شناسی می باشد که درشهرستان میناب وضعیت وحشتناک است و متاسفانه همگرایی لازم وجود ندارد و پیگیری بیشتر نماینده شرق را می‌طلبد.

مرادی گفت: دشت میناب بشدت فرونشست کرده واعضای کمیسیون انرژی مجلس و رییس سازمان محیط زیست کشور هم ازاین فاجعه زیست محیطی بازدید داشته اند که نتایج بررسی به کمیسیون انرژی مجلس ارجاع داده شده ودر دست بررسی است.

سوخت یارانه ای کشتی های چینی

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما درخصوص وجود کشتی های چینی در خلیج فارس افزود: متاسفانه این کشتی ها که پشت پرده آن رانت وفساد وجود دارد با پرچم چین وارد ابهای ما شده و حتی از سوخت یارانه ای هم استفاده می کنندو با تجهیزات پیشرفته و کف روب دریا را جارو کرده و لطمه زیادی به صیادان سنتی در هرمزگان زده اند.

مرادی گفت: طرح سوال ملی از وزیر جهاد کشاورزی در خصوص وجود کشتی های چینی وخسارت به صیادان بومی منطقه انجام داده ام و منتظرم که در صحن علنی مجلس انرا مطرح کنم و بایدجواب قانع کننده ای بگیرم.

استخدام جوانان بومی در صنایع

نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: برای احقاق حقوق مردم از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهم کرد وبشدت پیگیر استخدام جوانان تحصیلکرده بومی در صنایع استان و خصوصا پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس هستم.

مرادی افزود: بنابه دستور استاندار مبنی بر استخدام ۱۰۰ درصدی جوانان بومی که در ازمون استخدامی قبول شده اند نباید در مصاحبه حضوری به هر دلیلی رد شوند.

۳۰۰ هزار بیکار در هرمزگان

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: وجود ۳۰۰ هزار نیروی بیکار تحصیلکرده در استان در حالی است که با لحاظ کردن تمامی ظرفیت های اشتغال در صنایع و پالایشگاه می توان فقط برای ۳۰ هزار نفر شغل ایجاد کرد.

وی افزود: ارائه آمار بیکاری ۹درصد در هرمزگان دروغ محض است و بنا به آمارهای موجود با جرات می گویم نرخ بیکاری هرمزگان ۲۶ درصد است .

انتهای پیام/

 

 

 

م

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید