فرمانده انتظامی هرمزگان از انهدام و دستگیری باند ۱۴ نفره جعل اسناد و مدارک هویتی و قاچاق انسان در هرمزگان خبرداد.

به گزارش آفتاب جنوب، عزیزالله ملکی در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهارداشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر فعالیت تعدادی از کارکنان دولتی در ادارات شهرستان‌های استان هرمزگان اعم از جعل اسناد و مدارک هویتی، مراتب به صورت ویژه در دستورکار پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی مشخص شد این افراد به صورت سازمان‌یافته با استفاده از مدارک فوت‌شدگان که واقعه فوت‌شان به ثبت نرسیده با تبانی برخی از کارکنان ادارات متولی، نسبت به تهیه اسناد هویتی جعلی به صورت کاملا حرفه‌ای می‌نمایند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح‌کرد: این کلاهبرداران با شناسایی کسانی که قصد خروج از کشور و یا اتباع خارجی که قصد اقامت در داخل کشور را داشتند نسبت به سندسازی بر اساس سن، جنس و چهره افراد با اخذ منابع زیادی بعضا تا ۶۰۰ میلیون ریال اقدام به جعل می‌نمودند که پس از شناسایی تعداد ۱۴ نفر از اعضای این باند در چهار عملیات جداگانه دستگیر شدند.

ملکی اضافه‌کرد: از مخفیگاه متهمان بیش از ۳۵۰ فقره اوراق هویتی اعم از شناسنامه، کارت هوشمند ملی، کارت تردد اتباع خارجی، اوراق تائیدیه اشتغال به تحصیل، تعداد ۱۲ دستگاه تلفن همراه، اوراق هویتی جعلی و مدارک اتباع ایرانی و خارجی، دو دستگاه کیس و یک دستگاه لپ‌تاپ حاوی برنامه‌ها و اسناد مربوط به جعل مدارک مکشوفه کشف و ضبط شد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید