فرماندار شهرستان قشم گفت: در یک‌ماهه گذشته بیش از ۱۵۰ مورد بازرسی از اصناف و بازار انجام و تخلفات به مراجع اعلام و احکام صادر و اجرا شده است.

علیرضا نصری اظهار داشت: باید این اصل اساسی که نظارت بر بازار نباید موجب کارشکنی در فعالیت‌های بازرگانی شود، همواره مدنظر تیم‌های بازرسی قرار گیرد.

وی افزود: تیم‌های بازرسی از بازارهای شهرستان قشم با پایبندی بر اصول نظارتی، بیش از ۹۰ درصد نظارت‌ها را به‌صورت نامحسوس انجام می‌دهند.

فرماندار شهرستان قشم تصریح کرد: دفتر اقتصادی و بازرسی فرمانداری، اصناف و بازرگانی سازمان منطقه آزاد قشم، تعزیرات حکومتی، اداره صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و درمان و بخشداران و شهرداران تیم گشت مشترک شهرستان را تشکیل می‌دهند.

نصری با اشاره به فعالیت مستمر تیم‌های نظارتی شهرستان بر نحوه فعالیت عرضه‌کنندگان کالا و خدمات، ادامه داد: در یک‌ماهه گذشته، بیش از ۱۵۰ مورد بازرسی انجام و  تخلفات به مراجع اعلام و احکام صادر و اجراشده است که رعایت نکردن بهداشت و گران‌فروشی مهم‌ترین موارد تخلف بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اولویت قرار دادن سود شخصی بر منافع عمومی از مهم‌ترین معضلات اجتماعی است که در شرایط تحریم و جنگ نابرابر اقتصادی، بیشترین آسیب را به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

نصری بابیان اینکه مطالبه گری، اطلاع‌رسانی و همکاری مردم با دستگاه‌های نظارتی نقش بسزایی در پیشگیری و کاهش تخلفات خواهد داشت، گفت: باید اعلام شکایت و پیگیری تا اعمال قانون، به‌عنوان یک رفتار و حق اجتماعی تبیین و نهادینه شود.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید