استاندار هرمزگان با بیان اینکه ۴۲ درصد شهر بندرعباس دارای بافت فرسوده است، گفت: دولت تاکید بسیاری بر بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده دارد.

به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصر چهارشنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی شهرستان بندرعباس اظهار داشت: هم اکنون به طور جدی طرح نوسازی بافت های فرسوده در بندرعباس از محله چاهستانی ها آغاز شده و به طور هفتگی روند اجرای این طرح کنترل می شود.
وی افزود: در تلاش هستیم تا بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده در بندرعباس به بهترین شکل ممکن انجام شود تا کاری نمونه و الگو در سطح کشور در این زمینه باشد.
استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه شهرداری ها و دهیاری ها باید برای دریافت اعتبارهای ارزش افزوده طرح ارائه دهند، گفت: برای اجرایی شدن این کار رایزنی هایی با مرکز انجام داده ایم.
همتی خاطرنشان کرد: پارسال افزون بر سه هزار میلیارد ریال اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده در میان شهرداری ها و دهیاری های هرمزگان توزیع شد .
وی در بخش دیگری از این نشست فعال سازی واحدهای تولیدی راکد را از جمله برنامه های مهم در هرمزگان عنوان کرد و گفت: در ۲ ماه آینده چند واحد تولیدی بزرگ غیرفعال در هرمزگان به چرخه تولید بازمی گردد که از این طریق اشتغال قابل توجهی ایجاد می شود.
استاندار هرمزگان با تاکید بر برنامه ریزی هر چه بیشتر به منظور توسعه گردشگری در هرمزگان، گفت: در تلاش هستیم که مردم به نقاط ساحلی جدید در بندرعباس دسترسی پیدا کنند و در این راستا بلوار ساحلی شرق بندرعباس در حال احداث است.
همتی افزود: در زمینه گردشگری، استان هرمزگان به حدی دارای ظرفیت است که اگر شکوفا شوند به تنهایی با درآمدهای این بخش، می توان این استان را اداره کرد.
وی با بیان اینکه مردم ایران به اندازه کافی از ظرفیت دریا، سواحل و جزایر موجود در هرمزگان بهره نبرده اند، تصریح کرد: کشور ما برای افزایش نشاط و امیدواری در مردم به توسعه گردشگری و تفریح های سالم نیاز دارد و باید تلاش کنیم که تمامی مردم ایران به مواهب الهی موجود در هرمزگان دسترسی پیدا کنند.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم که بندرعباس به عنوان مرکز استان به بندری تبدیل شود که مایه افتخار همه ایرانیان باشد و به تبع آن سایر شهرها و روستاهای استان نیز می توانند از این الگو استفاده کرده و رشد یابند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید