فرماندار شهرستان بندرعباس با بیان اینکه امسال مجموعاً ۶۱۸ میلیارد ریال پروژه آماده افتتاح در هفته دولت در شهرستان بندرعباس داریم، گفت: اگر مردم در بهینه‌سازی مصرف آب و برق با ما همکاری نداشته باشند توان مقابله با این بحران را نخواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، احمد پویافر در نشستی خبری ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: حوزه خبر سختی‌های خود را دارد اما در کنار آن شیرینی‌هایی هم دارد، در همه وقایع خبرنگاران حضور دارند و حقایق را به جامعه انتقال می‌دهند، درواقع هر روز، روز خبرنگار است.

وی با بیان اینکه امسال در شهرستان بندرعباس ۱۴۴ میلیارد تومان اعتبارات دارایی‌های سرمایه‌ای بوده که بین ۳۶۵ پروژه تقسیم کردیم، افزود: بیشترین اعتبارات ما در حوزه آب، راهداری، حمل‌ونقل و راه و همچنین  به آموزش اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان بندرعباس با اشاره به اینکه تناسب فضاهای آموزشی با تعداد دانش‌آموزان وجود ندارد و باید خود را به استانداردها نزدیک کنیم، تصریح کرد: حوزه بهداشت و درمان، فرهنگ و هنر، ورزش و جوانان، کشاورزی و عمران روستایی از اولویت‌های بعدی سرمایه‌گذاری ما بوده است.

پویافر با بیان اینکه به دلیل خشک‌سالی‌های مکرر منابع آبی ما به‌شدت تحلیل رفته است به‌گونه‌ای که سد استقلال به حجم مرده رسیده است، عنوان کرد: سدهای شمیل و نیان به پایین‌ترین سطح خود رسیده‌اند و از این بابت ناچار به این هستیم که مدیریت منابع آب را در نظر بگیریم، ضمن اینکه بیشتر تأمین آب ما از چاه‌های پایین‌دست سدهای شمیل و نیان است.

وی با بیان اینکه آب‌شیرین‌کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس در اواخر مرداد ۲۰ هزار مترمکعب آن وارد مدار خواهد شد، خاطرنشان کرد: با این موارد توانسته‌ایم تا حدودی کمبودهای آب را جبران کنیم هرچند هنوز کمبودها و قطعی‌هایی را داریم اما به یاری خدا و همراهی مردم و بهینه‌سازی مصرف از این بحران نیز عبور خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان بندرعباس با اشاره به اینکه امیدواریم با بارش رحمت الهی بخشی از این کمبودها جبران شود اما ما باید به دنبال منابع پایداری چون آب‌شیرین‌کن‌ها باشد، بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته بخشی از منابع آب هرمزگان قرار است به استان‌های دیگری منتقل شود و این مشروط به این است که بخشی از این آب به خود استان هرمزگان اختصاص یابد که به تأمین آب شرب ما کمک شایانی خواهد داشت.

پویافر با اشاره به اینکه اگر مردم در بهینه‌سازی مصرف آب و برق با ما همکاری نداشته باشند توان مقابله با این بحران را نخواهیم داشت، ابراز کرد: شرکت آب و فاضلاب تجهیزات شیرآلاتی را در اختیار مردم قرار می‌دهد تا در مصرف آب بهینه‌سازی بیشتری صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در خصوص تأمین برق هرساله در فصل گرما میزان مصرف برق ما افزایش می‌یابد که باید در تابستان به‌گونه‌ای مصرف کنیم که کمترین قطعی برق را داشته باشیم، اضافه کرد: یکی از دلایلی که پنجشنبه‌های کاری تعطیل شده کاهش مصرف برق بوده است.

فرماندار شهرستان بندرعباس با اشاره به اینکه همه مردم باید در خصوص برق هم کمک کنند و لازم نیست همه اماکن به دمای ۱۸ درجه برسند، اظهار کرد: به‌محض اینکه ادارات تعطیل می‌شود تمامی سیستم‌های برقی خاموش می‌شود و خود ما باید در این زمینه پیش‌قدم باشیم.

پویافر با بیان اینکه برای حل بخشی از مشکلات مردم اقداماتی در حال انجام است و نیاز به نفاق و هم‌دلی بین مردم و همه نهادها باشد، افزود: در این برهه از زمان باید همه به هم کمک کنیم تا کمترین فشار به مردم وارد شود و از این مرحله عبور کنیم، در موقعیتی که بسیاری از دشمنان در خارج از کشور توصیه‌هایی داشته و یاس و ناامیدی را به مردم القا کنند می ما باید همه تلاش خود را کنیم که کمترین فشار به مردم تحمیل شود.

وی با اشاره به اینکه باید به یاد داشته باشیم بدخواهان نظام و انقلاب و مردم بیکار ننشسته‌اند و همه باید به هم کمک کنیم، تصریح کرد: همه باید در عزمی ملی امید را به جامعه تزریق کنیم چرا عده‌ای بر طبل ناامیدی می‌کوبند؟ در این خصوص نیز رسانه‌ها نقش پیشتازی دارند.

فرماندار شهرستان بندرعباس با بیان اینکه ماهی یک‌بار بازدیدهایی از شهرها و روستاهای شهرستان داشته‌ایم، عنوان کرد: در پایان هفته‌ها به همراه استاندار و شهردار بندرعباس به محلات می‌رویم و پای حرف‌های مردم می‌نشینیم و این مسئله می‌تواند ارتباط مردم و مسئولین را بیشتر کند.

پویافر با اشاره به نزدیک شدن به هفته دولت و تأکید بر اینکه امسال حدود ۱۶۰ پروژه آماده افتتاح در شهرستان بندرعباس داریم، خاطرنشان کرد: ۲۵ پروژه در حوزه طرح‌های هادی روستایی با اعتبار ۴۴ میلیارد ریال، دو پروژه در حوزه جهاد کشاورزی با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال، ۲۶ پروژه در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی با اعتبار ۶۶ میلیارد ریال، ۱۶ پروژه نوسازی مدارس در شهرها و روستاها با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، ۷ پروژه در حوزه میراث فرهنگی و صنایع‌دستی با اعتبار ۹۲ میلیارد ریال، پنج پروژه در حوزه آب و فاضلاب شهری با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال، سه پروژه در حوزه آب و فاضلاب روستایی با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال، دو پروژه در حوزه شهرک‌های صنعتی با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال، یک پروژه در حوزه فنی حرفه‌ای با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال، پنج پروژه در حوزه صنعت و معدن با اعتبار ۸۱ میلیارد ریال، سه پروژه در حوزه تبلیغات اسلامی با دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، دو پروژه در حوزه آب منطقه‌ای با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، پنج پروژه در حوزه ورزش و جوانان با اعتبار ۲۷ میلیارد ریال و سه پروژه در حوزه شهرداری قلعه قاضی با اعتبار ۹۳ میلیارد ریال ازجمله پروژه‌های آماده بهره‌برداری در هفته دولت سال ۹۷ است.

وی با بیان اینکه مجموعاً ۶۱۸ میلیارد ریال پروژه آماده افتتاح در هفته دولت در شهرستان بندرعباس داریم، اضافه کرد: ناحیه یک بندرعباس بزرگ‌ترین ناحیه آموزشی کشور است و به ناحیه دو نیز مجموعه پیامبر اعظم اضافه می‌شود به همین سبب نیاز به اضافه کردن یک ناحیه به نواحی آموزشی بندرعباس احساس می‌شود.

فرماندار شهرستان بندرعباس با اشاره به اینکه در صورت تکمیل شدن ظرفیت مجتمع پیامبر اعظم (ص) جمعیت این ناحیه از شهر میناب که دومین شهر استان هرمزگان ازلحاظ جمعیت است بیشتر می‌شود، بیان کرد: متوسط تراکم دانش‌آموز در مدارس شهرستان بندرعباس ۳۷ بوده که بزرگ‌تر از میانگین رسمی است و باید خود را به تراکم استاندارد برسیم.

پویافر با بیان اینکه بهره‌مندی ما از امکاناتی که از استان خارج می‌شود اندک است، اظهار کرد: استاندار هرمزگان در این خصوص بسیار پیگیر است و به دنبال افزایش سهم هرمزگان از آب‌شیرین‌کنی است که آب را به استان‌های دیگر منتقل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اگر از فضای استان بالاتر نگاه کنیم تأمین آب شرب در سطح ملی بسیار مهم است، افزود: جابجایی آب در کشور امری است که سال‌هاست صورت می‌گیرد و کشور برای مدیریت منابع آب مجبور به این انتقال‌ها می‌شود، آگاهی بخشی به مردم بسیار مهم است و اکنون باید همه رعایت کنیم و الگوی مصرف خود را بهینه‌سازیم و همچنین همه باید دعا کنیم تا خداوند باران رحمت خود را به ما ببارد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید