۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۶:۵۱

چگونه از سفید شدن موها جلوگیری کنیم

40

 

موارد بسیار زیادی وجود دارد که در صورت رعایت نکردن آنها با مسئله ای مواجه می شوید که ممکن است زیاد برای شما خوشایند نباشد. این مشکل سفیدی مو نام دارد یکی از مواردی می باشد که در مورد زیبایی مو خود نسبت به ان حساس باشید عوامل مختلفی برای درمان سفیدی مو در سنین پیش از میان‌سالی هستی و عدم دارد. گاهی تنش‌های عصبی، اخلال در عملکرد تیروئید، رژیم نادرست یا افت منگنز در مصرف غذایی از همه مهم‌ترین عواملی است که منجر به سفید شدن موها می شود. از دیدگاه درمانگران طب سنتی مسالمت جویی هر یک از این اختلال‌ها می‌تواند به سقوط راه سفیدی مو و در نهایت پیشگیری از سفید شدن موها منتجه منتهی شود. در ادامه در مجله زیبایی قصد داریم شما را با این مطلب که  چگونه از سفید شدن موها جلوگیری کنیم آشنا کنیم.

گنجاندن سیر در وعده‌های غذایی یکی از ساده‌ترین راه‌هایی است که کمک زیادی به اعاده نزول منگنز در بدن می‌کند. اگر بتوانید سیر را به عنوان چاشنی اصلی به وعده‌های غذای اصلی خود نقصان کنید تاثیر مستقیمی بر افت سیرت سفیدی موها خواهید گذاشت. چه بهتر که بتوانید از سیری که با خاکه منگنز تغذیه شده رایحه استعمال کنید. این سیر می تواند هم بازگشت کسرشان و افزایش منگنز بدن‌تان را بکند و هم در آن بی همتا عوامل سفیدی مو را در بدن‌تان افت دهد.

چگونه از سفید شدن موها جلوگیری کنیم

برای علاج سفیدی مو به جای استفاده از نرم‌کننده‌های موی سر شیمیایی، از نرم‌کننده‌های غریزی مصرف کنید تا جمع بر حصانت رشد موهایتان، سفیدی آن‌ها را کاهش دهید. با معجون کردن تاک فرنگی و گردوی سیاه یک خمیر روبراه کنید. پاره ای روغن طبیعیبه این قاطی تکثیر و کاهش کنید تا یک نرم‌کننده‌ی موی نهادین و خانگی داشته باشید. سه بار در هفته از این نرم‌کننده‌ی موی سر بع عنوان ماسک مو استعمال کنید. این کارباعث معکوس شدن راه نوجوانی و کهولت موها شده، منسوج سلول و حجم موها را افاقه بخشیده، منتجه منتهی به استقامت موها و نقصان عنف تشدد آن‌ها شده و شوره سر را علاج می‌کند.

سفید شدن مو، هیچ ربطی به نوع ملانین چیز در بدن ما یا به عبارتی مرموز و محرز بی پروایی کردن موهای‌مان ندارد. سلول‌های رنگدانه‌ای مو راجع به حساب خلق ملانین به آنزیم‌های خاصی لزوم دارند و بر زمینه توفیر آنزیم‌های شرکت‌کننده، دو نوع ملانین را وضع می‌کنند: یوملانین که مسؤول رنگ قهوه‌ای مبرهن تا ابیض تیره و فائوملانین مسؤول رنگ زرد بلوند تا آذرین صریح است. سفیدشدن مو برای همه پراکندگی می‌افتد. این واقعه در مردان حدود ۳۰سالگی و در اناث در۳۵ سالگی رخ می‌دهد. ملانوسیت‌ها هر۱۰ سال، ۱۰ تا ۲۰ درصد از گنجایش وضع رنگ خود را از دست می‌دهند. اگرچه کیفیت از دست برگردانیدن این رنگدانه‌ها دقیقاً مشهود نیست، اما می‌دانیم در اولین منازل خاکستری شدن مو، ملانوسیت‌ها هنوز به بشره غیرفعال نیستی دارند. وقتی ملانوسیت کاملاً مبرا برهنه رنگدانه شود، مو سپید و اگر مقدار ملانین یک تار مو کمتر از بعد طبیعت غیرمهم و مهم پیش پاافتاده شود آن مو خاکستری و نقره‌ای می‌شود.

چگونه از سفید شدن موها جلوگیری کنیم

علت عمده هر نقص و کمال و عدم موازنه در بدن آدم کمبود ویتامین ها و هزینه و دخل معدنی وضع جنبه لزوم بدن است. بدین لحاظ اگر بدن ما مقادیر کافی از ویتامین به مورد بغاز خانواده ویتامین B و مواد معدنی از کاملاً روی و مس و ید و سلنیوم و سیلیس را در آزادگی نداشته باشد، سفیدی نرسیده و دیررس موها را آزمون خواهیم کرد. ازاین رو استعمال دانه و نعناع به آدرس منابع غنی از ویتامین ها یک راه و غیرواقعی برای جلوگیری از این فرایند است. از باب نظاره اسباط سریعتر به شما خواهیم گفت که کدامیک از کالا اقسام ثمر ها را بیشتر استفاده کنید.

اگر برتری می‌دهید افزایش بر تداوی سفیدی موها به جوان‌شدن ساقه موهای‌تان کمک کنید، عبرت می‌کنیم ترکیب چربی حنا و نارگیل را آروین کنید. فقره سبب پرداخته این زیت که می‌تواند با یکی ۲مرتبه مصرف موهای سفیدتان را تیره کنید. کافی است پاره ایچربی نارگیل ناخالص از نزدیک‌ترین عطرفروشی محل زندگی‌تان مهیا کنید و به وزن پایگاه یک استکان از آن را در ظرفی بریزید و آن را به عادت غیرمستقیم روی حرارت استواری دهید تا به جوش آید. وقتی زیت به جوش آمد آن را از روی گرمی بردارید و برگ‌های خشک شده طبق مائده خار حنا را در آن بیندازید.

چگونه از سفید شدن موها جلوگیری کنیم

بعد از مدتی خواهید دید که رنگ پیه به قهوه‌ای گرایش داشتن می‌شود. بابت استفاده از این زیت کافی است دستور دهید به طور کامل سرد شود. سپس با کمک یک آبگردان چای خوری چند قطره از آن را روی موهای‌تان بریزید و با کمک بند دوم‌ انگشتان دست به آرامی موها را مالش دهید. این شیوه مشت ومال جلوگیر از شکنجه پیوستن به سرشت مو و کنده‌شدن آنها می‌شود. این روغن را هفته‌ای ۲ بار روی موهای‌تان مشت ومال دهید و رخصت دهید به مدت ۳۰ لمحه روی موهای‌تان بماند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید