۲۰فروردین ماه که می شود یاد و خاطره مردانگی و بزرگواری شهید اهل قلم ، شهید آوینی زنده می شود؛ اما چه تلخ است که امسال در هیاهوی صعود کاذب دلار و فیلترینگ تلگرام و… این سالروزانقلابی گم شده است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از هرمزگان، هنرانقلاب پرورش هنرمندان تراز انقلاب و انقلابی است ؛ آموزش هنرمندانی از جنس مردان اسمانی و ریشه دار است تا دربزنگاه های حساس انقلاب دست به قلم شوند و در جبهه های فرهنگی با شعر، سرود، مستندسازی، فیلم و تئاتر و… دشمن را درسی بدهند ماندگار و جاودانه.

هنوز خاطره شعرخوانی هنرمندان انقلابی در محضر امام خامنه ای و در نماز عید قربان و… در خاطره ها زنده است؛ هنرمند انقلابی کسی است که مردانه مرد در برابر جور و ظلم و زیاده خواهی ها بیایستد و هیچ زر و زوری نتواند صدای عدالت خواهی اش را خاموش کند. همانگونه که تاریخ انقلاب آوینی ها و شهریاری ها و فهمیده ها دارد باید در اتاق فکر انقلاب برای پرورش هنرمندان انقلابی و قلم بدست، کار بشود و هر چه دراین حوزه ورود کنیم بازهم کم است چرا که دشمن این روزها دیگر تا درون خانه هایمان هم رسوخ کرده و باید حمله ای جانانه نثارش کرد.

راه اندازی کانال های ماهواره ای رایگان و شبکه های مجازی در دسترس نشان می دهد دشمن دیگر در جبهه نظامی قصد اتش افروزی ندارد بلکه برعکس اصل وریشه ها را نشانه گرفته و چه هدفی بهتر از کانون خانواده های ایرانی.

شهید آوینی هنر انقلابی را احیا کرد و برای اعتلای فرهنگ انقلابی در حوزه های مختلف هنر ورود کرد و همچنان قلم زد.

امروز آوینی های زیادی در میان ما هستند که قدرشان را نمی دانیم؛ مخترعان بسیجی، جوانان صاحب ایده و خلاق و صدها جوان علاقمند و دلسوز به نظام و انقلاب که متاسفانه بی توجهی و کم مهری عده ای موجب سرخوردگی و بی انگیزگی جوانان خلاق و هنرمند این مرزو بوم شده است.

آوینی صراحت لهجه داشت وبرای تعالی و رشد هنرهای انقلابی تلاش کرد وبرای بیان عقایدش بسراغ قلم و هنر رفت تا عقیده و نظرش را با زبان هنربازگو کند  چه خوب هم توانست عقیده ونظرش را انتقال دهد.

شهید آوینی شهید قلم بود و مردانگی ، شهید روزهای پس از جنگ و ارامش طوفان زده پس از جنگ های قدرت طلبی و رجز خوانی های سیاسی ، امروز وقت آن رسیده که هنرانقلاب متعالی بشود و در تمامی حوزه ها با دست پر ورود کنیم.

سینما در حال اضمحال وغرق شدن درمرداب هرزگی است، تلویزیون در محاصره کسانی است که از نیازهای روز جامعه و جوانان بی خبرند و رسانه های مکتوب دیگر قدرت و انگیزه ای برای انتشار و کارفرهنگی در هزارتوی مشکلات اقتصادی ریزو درشت شان ندارند پس باید هنرمندان انقلابی، دانشمندان متعهد و جوانان بسیجی استین ها را بالا بزنند وبرای اعتلای هنرهای انقلابی و ترویج و تکثیر ان در جامعه اسلامی قدم های بزرگ اما حساب شده ای بردارندتا مبادا در تیررس بدخواهی دشمنان گیربیافتند.

اینک وقت بها دادن به هنرهای انقلابی و شکوفا شدن غنچه هایی است که چهار دهه برای باروری آنها کار و هزینه شده است و امروز در روز هنر انقلاب باید بزرگداشتی در خور وشان شهید آوینی برگزار نماییم ویادونامش را همانگونه که وی یاد ونام انقلاب را زنده نگه داشت گرامی بداریم.

یادداشت:فروغ مسلم زاده

انتهای پیام/

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید