▫️راهکارتان برای حل مشکلات معلمان نقاط دورافتاده چیست؟

?یکی از معلمان هرمزگانی نامه‌ای سرگشاده خطاب به دانش هاشمی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نوشته و بخشی از مشکلاتی که معلمان با آن درگیر هستند را بازگو کرده است. متن این نامه که در اختیار بادگیر قرار گرفته به شرح زیر است:

?«قصد ندارم در این نامه به مسائل و مشکلات معیشتی و منزلت اجتماعی معلمان بپردازم، چرا که این مسائل از بس بیان شده و نتایج حائز اهمیتی در بر نداشته، تبدیل به مثنوی هفتاد من کاغذ، موضوعی تکراری و خسته‌کننده شده است.
?در نظر داشتم حضورا به خدمت برسم، اما گفتم شاید باعث اتلاف وقت شود لذا صلاح دیدم به صورت مکتوب و از طریق فضای مجازی اقدام نمایم. پس روی سخنم بدینوسیله از مبادی مجازی با شماست:
?یادم می‌آید در دانشگاه فرهنگیان، در کلاس‌هایتان همیشه عنوان می‌کردید، در کنار بیان هر مشکل و طرح هر نقدی، راهکاری نیز برای حل مشکل ارائه کنیم، اینک به رسم استادی و شاگردی از جناب‌عالی خواستارم که محبت کنید بفرمایید که راهکار حل این‌گونه مشکلات چیست؟
?سوء‌مدیریت‌های پیشین آموزش و پرورش استان هرمزگان که منجر به کمبود نیروی انسانی در مناطق محروم از جمله بشاگرد، جاسک و … شده را امثال منِ نوعی باید تماما به دوش بکشیم؟!
?سخنم واضح است، پس از ۸ترم تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، باید برویم و در دورترین نقطه‌ی استان از محل زندگی‌مان درس دهیم؟!

?کمی برایتان دو دوتا چهارتا می‌کنم، مسافت زمانی من و بعضی دوستانم تا محل کارمان – بدون احتساب دشواری راه – در خوشبینانه‌ترین حالت بیش‌تر از ۷ساعت است. حال اگر آموزگارانی مانند من متاهل باشند باید چگونه زندگی‌شان را بچرخانند؟

?می‌گویند معلمی کار نیست، اما هزینه حمل‌و‌نقل و تغذیه و پوشاک خودمان به تنهایی رقمی نزدیک به ۱ میلیون تومان است، اگر خداوند لطف کند و از معلمان امثال ما و خانواده‌هایمان، مراقبت ویژه کند و بیماری و دیگر بلایا را تماما از سر ما دفع نماید، حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰هزار تومان را می‌توانیم به عنوان نفقه و خرج خانواده کنار بگذاریم، که به گمانم هزینه هیچ خانواده‌ی متوسط به پایین هم به این عدد نزدیک نیست.
?حال جناب آقای هاشمی‌پور؛ از شما برای این مسئله راهکاری خواهانم.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید