امام جمعه جاسک گفت: تا کنون هیچ توجهی به موضوع شترهای سرگردان از سوی مسؤولان نبوده است و فقط نشست برای نشست و جلسه برای جلسه برگزار شده و هیچ خروجی هم نداشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرجاسک، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم مناقبیان امام جمعه جاسک ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: امام مجتبی هم حالات رسول خدا را داشت و وقتی در محراب عبادت قرار می‌گرفتند، بدن مبارکشان به لرزه می‌افتاد و دومین ویژگی رسیدگی به مردم و گره‌گشایی بود.

وی با بیان اینکه امام مجتبی سه بار تمام اموالش را در راه خدا انفاق کردند که انفاق و گره‌گشایی باید در زندگی ما نیز باشد، افزود: امروز در حادثه زلزله مردم پای کار آمدند و سنگ تمام گذاشتند اما باز هم کافی نیست همه کمک کنند باشد که نام ما هم در یاری‌کنندگان ثبت گردد.

امام جمعه جاسک گفت: ویژگی بعدی امام حسن مجتبی(ع) حلم و صبر است که انسان بداخلاق مانند توپی در دست شیطان است و او را به هر سویی می‌برد و همچنین دیگران را بزرگ دیدن، دیگران را تحقیر نشمردن از ویژگی‌های امام مجتبی(ع) و رسول خدا(ص) است و اینها از ویژگی‌های مشترک ایشان است که انشاءالله برای ما درس باشد.

حجت‌الاسلام مناقبیان در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن تسلیت درگذشتگان زلزله استان کرمانشاه گفت: امیدواریم که خداوند متعال همانگونه که این اتفاقات را مایه تذکر و درس‌گیری برای ما معرفی کرده است که انسان بداند دنیا یک دنیای فانی است و باید این حوداث از ماهیت طبیعت هست هم با باید از این حوادث درس بگیرم و حس کمک به دیگران را باید در وجود خود زنده کنیم، ادامه داد: این یک امتحان برای ما است و همه باید کمک بکنیم با زبان، قلم و سرمایه خود به زلزله‌زدگان و جا دارد از همه دستگاه‌ها و نهادهایی که با جمع‌آوری کمک و ایجاد پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی تشکر کنیم.

وی گفت: مردم باید تا چه زمانی تاوان کشته شدن خود را با شترهای سرگردان بدهند و آیا این قضیه حل می‌شود یا نه ؟ این سهل‌انگاری‌ها و بی‌تفاوتی‌ها در شهرستان دارد به قیمت جان مردم تمام می‌شود که مردم ما دارند تلف می‌شوند واقعاً حق این مردم همین هست چه کسی باید به این مساله رسیدگی کند؟ چرا رسیدگی به این مساله نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه جاسک بیان کرد: مردم شهرستان جاسک نجیب هستند اما خودشان می‌توانند در صحنه بیایند و این قضیه را جمع کنند و من بارها در خطبه نماز جمعه گفتم در شورای اداری گفته‌ام در شورای تامین که دعوت شده‌ام گفته‌ام که اگر این اتفاق در هر جای دیگر ایران بود مردم ساکت نمی‌شدند واقعا مزد نجابت مردم این هست؟ جان مردم برای ما اهمیت ندارد چرا نسبت به این مسائل مسؤولین بی‌تفاوت هستند خود مردم هم می‌توانند شترهای سرگردان را جمع کنند ولی مسؤولیت به شما واگذار شده است.

نماینده ولی فقیه در این شهرستان خاطرنشان کرد: اگر شما مسؤولین نمی‌توانید تا خود مردم شروع به جمع‌آوری شترهای مرگبار کنند و این موضوع را سر و سامان بدهند.

وی با اشاره به اینکه تا الان هیچ توجهی به موضوع شترهای سرگردان از جانب مسؤولین نبوده است و الان فقط نشست برای نشست و جلسه برای جلسه بوده است و هیچ خروجی هم نداشته است، اضافه کرد: از این تاریخ به بعد بایستی شورای تامین به‌طور جد به این مساله ورود پیدا کند و اقدام اساسی انجام دهد.

این مسؤول در پایان سخنانش یادآور شد: بنده توصیه می‌کنم به استاندار محترم که شورای تامین این چهار شهرستان شرق استان که درگیر شترهای سرگردان و حوداث جاده‌ای هستند و اتفاقاتی که در رابطه تصادف شتر می‌افتد باید فوری برگزار شود. این مساله مطالبه مردم هست و باید استاندار فکری اساسی به این موضوع بکند و ما نمی‌توانیم ببینم که عزیزان ما در این مسیر پرپر می‌شوند.

انتهای پیام/3264

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید