به گزارش خبرنگار ایرنا، علی رئوفی شامگاه یکشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات بندرتیاب شهرستان میناب اظهار داشت: تیاب بندری بسیار قدیمی در استان هرمزگان است که فعال‌ سازی آن بیش از پیش باید مورد اقبال عمومی قرار گیرد .
وی بر ضرورت استقرار نمایندگی ادارات و ایجاد زیرساخت‌ها در بندر تیاب جهت فعال شدن آن تاکید کرد و افزود: بندر تیاب به عنوان یکی از قدیمی ترین بنادر ایران است که سابقه تجارت دریایی با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس را در کارنامه خود دارد.
رئوفی تصریح کرد: دستگاه‌های ذیربط همچون گمرک، سازمان بنادر، استاندارد ، جهاد کشاورزی ، دامپزشکی و صنعت معدن و تجارت نسبت به استقرار نمایندگی خود در این بندر جهت رونق گرفتن آن اقدام کنند.
این مقام مسئول اظهار کرد: در شرایط فعلی اقلامی همچون صنایع دستی و ظروف از این بندر صادر می‌ شود که در برنامه‌ریزی‌ها، تبدیل بندر تیاب به بندر هاب صادرات محصولات شیلاتی پیش بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: بندر تیاب علاوه بر کارکردهای تجاری ، ظرفیت های زیادی برای رونق بخشی به گردشگری دریایی و جذب توریست در شرق استان هرمزگان نیز دارد.
بندر تاریخی تیاب مهمترین منطقه ساحلی شهرستان میناب در هرمزگان است که در گذشته یکی از بنادر مهم خطه جنوب ایران بوده است.
طرح تبدیل این بندر کوچک به یک بندر مدرن چند منظوره از سال 90 با تامین اعتبار از منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شده است.
بندر تیاب از توابع بخش مرکزی میناب با چهار هزار نفر جمعیت در 15 کیلومتری شهر میناب واقع شده و ماهانه 20 لنج در خور تیاب تردد دارند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید