علیرضا دهقانی روز چهار شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نام نویسی متقاضیان پیاده روی اربعین حسینی در هرمزگان در سامانه سماح از ابتدای شهریور ماه شروع و تا هشتم آبان ماه ادامه دارد که تاکنون 1700 نفر در این سامانه نویسی کرده اند.
وی بیان داشت: متقاضیان در مهلت باقی مانده می توانند برای نام نویسی به سامانه سماح به نشانی www.samah.haj.ir و یا از طریق دفترهای کارگزاری در هرمزگان نام خود را ثبت کنند.
جانشین مدیر کل حج و زیارت هرمزگان یاد آورشد: هزینه دریافت روادید (ویزا)، بیمه و خدمات درمانی و پشتیبانی 200 هزار تومان است و هم اکنون روادید در چهار کنسولگری تهران، مشهد، کرمانشاه و اهواز و 12 دفتر موقت در استان ها صادر می شود.
دهقانی گفت: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین کشور تنها افرادی می ‌توانند ویزای اربعین دریافت و از مرز خارج شوند که در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند و از پوشش بیمه ای برخوردار باشند.
وی اضافه کرد: طبق تفاهم نامه ای که با سفارت عراق منعقد شده، امسال علاوه بر صدور روادید گروهی، روادید انفرادی نیز صادر می شود و مزرهای ورودی به عراق نیز از 20 روز مانده به اربعین باز می شود.
این مسئول ازائران اربعین خواست با توجه به شلوغی سامانه سماح و کنسولگری های عراق در ماه محرم، دریافت روادید را به روزهای پایانی موکول نکنند.
گفتنی است تعداد زائران اربعین استان هرمزگان هر سال رو به افزایش است و از 11 هزار نفر در سال 94 به 23 هزار نفر در سال 95 رسید.
تاکنون 56 هزار نفر برای پیاده روی اربعین در سامانه سماح کشور نام نویسی کرده اند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید