به گزارش شامگاه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری هرمزگان، ذبیح الله خدائیان در نشست شورای قضایی هرمزگان اظهار داشت: در بحث اقتصاد مقاومتی تکالیفی در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی و قاچاق کالا و ارز به عهده دستگاه قضایی است.
وی ادامه داد: به همین منظور در قوه قضائیه دستورالعمل مربوطه تهیه شده که مطابق آن ستاد مرکزی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضایی تشکیل و در استان‌ ها نیز این ستاد با شرح وظایف نهادها و سازمان ‌ها ابلاغ خواهد شد.
خدائیان هدف عمده این ستاد را افزایش امنیت سرمایه گذاری و پیشگیری از ورشکستگی واحدهای تولیدی و کارخانجات عنوان و تصریح کرد: با توجه به تمهیدات اتخاذ شده از سوی دستگاه قضایی استان هرمزگان ، این استان خط مقدم اقتصاد مقاومتی و استان پیشتاز در عرصه مقابله با قاچاق کالا و ارز می باشد.
این مقام عالی قضایی کشور در خصوص تدوین لوایح و اصلاح قوانین ، گفت: با بهره گیری از توان و ظرفیت علمی نخبگان جامعه حقوقی کشور اقدامات قابل توجهی انجام شده است.
خدائیان یادآور شد : تلاش کرده ایم تا تمام قوانین جاری را بررسی و آسیب شناسی نماییم و در این راستا همواره نظرات کارشناسی استان‌ها اخذ شده که استان هرمزگان در حوزه ارائه مشاوره‌های کارشناسی در حوزه مطالعات حقوقی یکی از استان‌های پیشتاز بوده و در زمره استان هایی قرار دارد که بهترین نظرات علمی را در راستای اصلاح قوانین ارائه داده است.
معاون حقوقی قوه قضائیه در این نشست عملکرد دستگاه قضایی در هرمزگان را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و موفقیت های این ارگان را حاصل همدلی و تلاش همه نیروها دانست.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید