مجید عسکری‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، اظهار کرد: در این دوره شورا توانست با تعامل، هم‌فکری و خرد جمعی تعدادی از متنفذین، صاحب‌نظران و اندیشمندان را به‌عنوان نامزد تصدی شهرداری بندرعباس دعوت کند.

وی ادامه داد: نامزدهای تصدی شهرداری در جلسات کاملاً علنی به بیان دیدگاه‌ها، اهداف و برنامه‌های خود پرداختند، تعدادی از نامزدها انصراف دادند و نهایتاً چهار نامزد پا به صحنه گذاشتند که از این میان آقای امینی زاده با حداکثر آرا به‌عنوان شهردار بندرعباس انتخاب شد.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در خصوص تأثیر فشارهای سیاسی بر روند انتخاب شهردار،  افزود: بنده فکر می‌کنم اعضای شورا راه فشارهای سیاسی بیرونی به شورا را بسته‌اند، افرادی از طیف‌ها و گروه‌های سیاسی مختلف نامزد تصدی شهرداری شدند و از برنامه‌های خود دفاع کردند.

عسکری‌زاده اتحاد و همدلی را لازمه کار شورا دانست و با بیان اینکه آسایش و رفاه شهروندان درگرو آموزش نیروی انسانی صحیح است، تصریح کرد: با وجود ظرفیت نیروی انسانی بهینه و خوبی که شهر بندرعباس دارد، می‌توانیم امکانات و موقعیت‌هایی به وجود آوریم که موجب دگرگونی چهره شهر شوند.

وی فاضلاب شهری، دفع پسماندها و استفاده نکردن از ظرفیت ساحل را از عمده‌ترین مشکلات شهر بندرعباس خواند و اضافه کرد: به جرأت می‌توان گفت ما حتی از 10 درصد ظرفیت ساحل هم استفاده نمی‌کنیم، بنابراین  برنامه‌ریزی برای پاک‌سازی خورها، استفاده از شیوه‌های نوین دفع پسماند، و استفاده از ظرفیت ساحل در جهت ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری بسیار ضروری است.

نگاه مسئولین هنگام استفاده از ظرفیت‌های بندرعباس ملی و هنگام تقسیم بودجه بومی است

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به اینکه شهر بندرعباس به علت موقعیت استراتژیکی که دارد، بسیاری از صنایع ملی در این شهر ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: نگاه مسئولین کشوری در هنگام استفاده از ظرفیت‌های بندرعباس ملی و در هنگام تقسیم امکانات و بودجه بومی می‌شود.

عسکری‌زاده با بیان اینکه صنایع غرب، فولاد، پالایشگاه، کشتی‌سازی، بنادر، گمرکات و … برای درآمدزایی و امرارمعاش کشور ساخته شده است، افزود: با توجه به بودجه و درآمدی که صنایع غرب و بنادر به خزانه دولت تزریق می‌کنند باید مبلغی نیز درازای مشکلاتی که برای شهر بندرعباس ایجاد می‌کنند به این شهر پرداخت شود.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید