به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های هرمزگان، اکبر سلیمانی روز یکشنبه افزود: همچنین در این مدت به 123 زندانی، آزادی مشروط داده شد و بیش از سه هزار نفر نیز به مرخصی اعزام شدند.
«آزادی مشروط اعطای آزادی است که پیش از پایان دوره محکومیت به محکومان به حبس داده می‌شود تا چنانچه در طول مدتی که دادگاه تعیین می‌کند از خود رفتاری پسندیده نشان دهند و دستورهای دادگاه را اجرا کنند و از آزادی مطلق برخوردار شوند. این اقدام در جهت اصلاح بزه‌کار و آماده ساختن وی برای بازگشت به زندگی اجتماعی صورت می‌گیرد.»
وی بیان داشت: در چهار ماه نخست امسال، 283 نفر از زندانی ها نیز مشغول به کار شدند که در کاهش آثار منفی حبس بر مددجویان و خانواده های آنان بسیار تاثیر گذار است.
مدیرکل زندان های استان هرمزگان اظهارکرد: با حبس زدایی و بهره گیری از مجازات های جایگزین، شاهد جلوگیری از فروپاشی خانواده ها و کاهش معضل اجتماعی در جامعه خواهیم بود.
سلیمانی بر نقش کلیدی آموزش های فرهنگی در زندان ها تاکید کرد و گفت: مددجویان دارای حسن خلق و رفتار پسندیده که در برنامه های اصلاحی و تربیتی زندان ها حضوری فعال داشته باشند، در مجازات آنان تخفیف داده می شود.
هم اکنون 137زندانی دیه و جرائم غیر عمد در هرمزگان با بدهی 194میلیارد ریال در زندان به سر می برند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید