حامد ذاکری روزسه شنبه در جمع خبرنگاران افزود : از این تعداد 12هزار و 500 واحد به مرحله فروش اقساطی رسیده اند و واحدهای باقیمانده نیز تا پایان سال تکمیل می شوند.
وی ادامه داد : هرچند روستاها حوزه اصلی ماموریتی بنیاد مسکن هستند اما این مجموعه طرح هایی نیز در مسکن شهری در دست اجرا دارد.
به گفته مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان ، طرح های شهری به طور معمول برای اقشار متوسط جامعه تعریف شده که از مجموع یکهزار و 475 مسکن تعریف شده این بخش ، 773 واحد تاکنون تحویل شده است.
ذاکری ، با تشریح عملکرد بنیاد مسکن در حوزه طرح های هادی روستایی اظهار داشت: یکهزار و 268روستای بالای 200خانوار استان مشمول اجرای طرح هادی روستایی هستند که تاکنون مطالعات اجرای طرح هادی در 330روستا به پایان رسیده است.
این مسئول ، میانگین اعتبار مورد نیاز برای اجرای هر طرح هادی روستایی را حدود 400میلیون تومان اعلام کرد وادامه داد : با روند کنونی تصویب و تخصیص اعتبار، اجرای طرح های هادی روستایی استان حدود 15سال طول می کشد.
طرح هادی روستایی ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود ، میزان و مکان گسترش آتی و چگونگی استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف از قبیل مسکونی ، تولیدی ، تجاری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبه های طرح های ساماندهی فضا و سکونتگاه های روستایی یا طرح های جامع ناحیه ای تعیین می کند.
آسفالت معابر، جدول کشی، پیاده روسازی و میدان سازی بخشی از کارهایی است که به طور معمول در طرح های هادی روستایی اجرا می شود.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید