پرویز سالاری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه، خبرنگار نقش مؤثری در آگاهی بخشی و  آگاهی‌رسانی در ارتقاء فرهنگ عمومی، سبک زندگی و ارتقاء وجدان اجتماعی دارد، گفت: خبرنگار می‌تواند نقش گسترده‌ای در ترویج درست مصرف‌گرایی و فردگرایی و همچنین ارتقاء انضباط اجتماعی در اجتماع داشته باشد.

وی در رابطه با اینکه پاکبانی جزء مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود، افزود: ما باید با تدوین آیین‌نامه و شیوه‌نامه از رخداد اتفاقات مشابه در آینده پیشگیری کنیم،

سالاری با بیان شعار ” اول سلامتی، ایمنی، بعد کار ” و واجب دانستن  گذراندن دوره بهداشت و ایمنی کار برای شهرداری و سازمان‌ها، گفت: به شهرداری، سازمان‌ها و کلیه پیمانکاران  الزام شده که موضوع بهداشت و ایمنی کار و کنترل سلامت کلیه کارکنان را به‌طورجدی در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با توجه به نزدیک بودن شروع به کار شورای پنجم، گفت: مسئله حائز اهمیت در ترکیب شورای پنجم این است که بیش از یک‌سوم اعضای شورای پنجم از شورای چهارم آمده‌اند، که این گام در بحث تبادل تجربه و تبادل افکار نقش مؤثری را ایفا می‌کند.

وی افزود: درمجموع می‌توان گفت که تقریباً 50 درصد اعضای شورای جدید قبلاً عضو شورا بوده‌اند، که این امر می‌تواند نقش بسزایی در سطح ارتقا قوانین، مصوبات، آیین‌نامه و دستورالعمل‌ها و به‌کارگیری مدیریت متحد شهری در جهت مدیریت ارتباط شهری نقش مؤثری را داشته باشد.

سالاری در رابطه با مباحثی که در چند جلسه نخست اعضای منتخب شورای پنجم  موردبحث و  گفت‌وگو قرار گرفت، اظهار کرد: با توجه به مباحث و مشکلات شهری، مدیریت شهری، شاخص‌هایی را تعیین کردیم، که بر اساس این شاخص‌ها اول راه و هدف را تعیین کردیم و قرار شده که حرکت بر اساس برنامه باشد و برنامه ما قطعاً باید مبتنی بر برشی استانی از برنامه ششم توسعه باشد.

وی افزود: برنامه مدیریت شهری در تقابل با برنامه‌های دولت و سایر مدیران نباشد بلکه در تعامل و در جهت ارتقا و رشد و سرعت بخشیدن به توسعه همه‌جانبه شهر بندرعباس باشد.

سالاری تصریح کرد: جلساتی که برگزار شد بیشتر جلسات راهبردی در جهت توسعه شهر بندرعباس بوده باهدف رسیدن شهر بندرعباس به جایگاه اصلی، اعتقاد ما بر این  است که شهر  بندرعباس به‌عنوان یک کلان‌شهر در سطح کشور معرفی شود.

وی افزود: یکی از موضوعات مهمی که در جلسات مطرح شد، ایجاد یکسری شاخص‌ها برای انتخاب شهردار بوده که این شاخص‌ها را نمره‌گذاری می‌کنیم، شهردار باید از این شاخص‌ها برخوردار باشد  و کسی از بین نامزدهای انتخابی برای شهردار شدن به انتخاب نهایی می‌رسد که نمره کافی را کسب کرده باشد.

عضو منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه شورا یک مجموعه باهدف و کار مشخص شده است، گفت: شورا یک نهاد است در قالب یازده نفر، هر کدام از اعضاء اگر قرار باشد صحبت و یا مصاحبه‌ای داشته باشند باید در جهت هم‌افزایی و تعامل باشد. قطعاً تضارب آرا و اختلاف سلیقه موجب می‌شود که به نتیجه مطلوب دست یافت، اعضای شورا نظرات متفاوت دارند که در بیان نظرات خودمختار و مجاز هستند ولی بهتر است نظرات بیشتر در جهت تعامل با اعضای مدیریت کلان‌شهری باشد.

سالاری با توجه به اینکه شورا یک نهاد اجتماعی، فرهنگی است، تصریح کرد: همه اعضای شورا دارای سلیقه‌های مختلف سیاسی هستند، که نباید جناح‌بندی سیاسی و کارکرد سیاسی را وارد کار شورا کنیم چون ساحت شورا مقدس است. دغدغه اعضای شورا با هر گرایش قومی مذهبی و سیاسی که باشند باید ارتقا سطح فرهنگ عمومی جامعه حقوق شهروندی و پاسخ به مطالبات شهروندان باشد. حوزه کار شورا بیشتر حوزه فرهنگی اجتماعی عمرانی اقتصادی است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید