حذف این قانون و مقررات شرایط را برای فعالیت بهتر و آسان تر و روان تر بخش خصوصی به خصوص صنعت گردشگری فراهم می کند.
وی یادآور شد: حمایت های کلی از صنعت صورت می گیرد ولی گردشگری را به عنوان یک صنعت قبول ندارد و این بخش تنها نام صنعت را یدک می کشد.
وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی اُمید نمونه ای از قبول نداشتن گردشگری به عنوان صنعت است و به گونه ای با این بخش برخورد می کند که در شان یک مجموعه صنعتی نیست.
وی اظهار کرد: دولت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تسهیلاتی برای آژانس های مسافرتی در قالب بخش گردشگری پیش‌ بینی کرده‌اند که باید توسط صندوق کارآفرینی اُمید پرداخت شود.
رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی هرمزگان یادآور شد: این صندوق به روش های مختلف سعی در ندادن این تسهیلات دارد به گونه ای که از سال گذشته حتی یک آژانس موفق به دریافت این تسهیلات نشده است.
وی اضافه کرد: بهانه ها تراشی های مختلفی از سوی این صندوق صورت می گیرد به عنوان مثال گاهی خود را زیر مجموعه بانک مرکزی می داند و گاهی نمی داند.
داوری گفت: آژانس داری در هرمزگان سخت شده و دفاتر خدمات مسافرتی قادر به تامین هزینه های خود با فروش بلیت نیستند.
رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی هرمزگان ابراز داشت: صنعت هواپیمایی کسب درآمد از محل فروش بلیت را باید کنار بگذارد و روش های جایگزین بیابد.
داوری به راه اندازی خط پروازی بندرعباس – مسقط اشاره کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود آژانس های خدمات مسافرتی از این اقدام حمایت کنند.
وی اظهار داشت: هرمزگان و شهر بندرعباس از نظر زیرساخت های لازم برای پذیرایی از گردشگران با مشکل رو به رو بوده و مراکز اقامتی هنوز به استاندارهای لازم نرسیده اند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید