هرمزگان مسرور از طلوع بزرگمردی از اهل بیت آفتاب، آذین بسته و چراغانی شده در شب و روز ولادت سراسر نور ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) غرق در نور و شادمانی شد و عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت با برگزاری آئین های جشن و سرور، میلاد خجسته’ نام آشنای غریبستان مرو’ را گرامی داشتند.
عاشقان و شیفتگان آل الله با آذین بندی و چراغانی کردن کوچه، خیابان و معابر عمومی، پخش شیرینی و نذری، این عید بزرگ را به یکدیگر تبریک گفتند و با برگزاری آئین های مدیحه سرایی و مولودی خوانی از راه دور و از پس فرسنگ ها فاصله، عشق و ارادت خود به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) را ابراز کردند و یاد خورشید توس را در روح و جان خویش زنده نگهداشتند.
همزمان با سالروز میلاد خجسته حضرت امام رضا (ع)، خانواده های ایرانی به دیدار بزرگترهای فامیل و خاندان بویژه پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها رفتند و بر دستان سخاوتمند و بخشنده آنان بوسه مهر و عاطفه زدند و از آنان خواستند دعای پر خیر و برکتشان هماره بدرقه راهشان باشد.
مردم شهرستان هرمزگان با برپایی جشن های سنتی، این عید بزرگ را گرامی داشتند و با دید و بازدید، عید دیدنی و تکریم سادات جلیل القدر در این لحظات سراسر نور و پر خیر و برکت، سلامتی، تندرستی، محبت و ولای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را از پروردگار عالمیان، برای یکدیگر، طلب کردند.
بسیاری از زوج های جوان نیز در این لحظات ناب و سرشار از نور و عطر معنویت و در سایه فضل الهی، توکل به پروردگار عالمیان، در پناه قرآن و توسل به ائمه اطهار (ع) آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفته و دلخوش و امیدوار راهی خانه بخت شدند.
در این ساعات سراسر نور و ایمان، زمان و زمین از سرور و شادمانی سر به آسمان می ساید، هشتمین رکعت عشق در رگ های افلاکیان و خاک نشینان مفلوک جوشیدن گرفت و رایحه دل انگیز مهر و عطوفت در ذهن و جان کائنات، هستی یافت.
در یکی از روزهای سبز خدا و در مشرقی ترین ضلع جهان، هشتمین چراغ روشن شد، همان چراغی که نورش به آرام و قرار دل مشوش آهوان، رضا داد.
همان چراغی که دل های شکسته و رمیده چنگ بر شبکه های پنجره فولادش انداخته و در بارش متواتر اشک و آه، از گنجینه با عظمت جود و سخاوتش، شفاعت، طلب می کنند.
سر سپردگان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) درهرمزگان با حضور در مساجد، حسینیه ها، تکایا، بقاع متبرکه امامزادگان و گلزار شهدا، با قرائت صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع) و برگزاری آئین های جشن و سرور، با پرچمدار عزت و آزادگی، حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) تجدید عهد و پیمان کردند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید