آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس افزود: همانگونه که رهبری فرمودند در جامعه اصول گرا و اصلاح طلب نداریم، همه انقلابی اند و باید از تمام ظرفیت‌ ها استفاده شود.
وی ادامه داد: تذکرهای رهبر معظم انقلاب باید به عنوان سرلوحه و محور فعالیت‌ها و خدمت رسانی رئیس جمهوری به مردم باشد، رئیس جمهوی و مسئولان برای بهره گیری از همه ظرفیت ‌ها و نیروها برای ساخت جامعه‌ای بی دغدغه تلاش کنند.
آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تنفیذ حکم رئیس جمهوری از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مسئولیت رئیس جمهوری بدون تنفیذ حکم از سوی ولی فقیه فاقد مشروعیت بوده و هر گونه دخل و تصرف در امور جامعه بدون آن نامشروح و حرام است.
وی خاطر نشان کرد: ولی امر به عنوان جانشین حضرت ولی عصر (عج) به کسی که رأی آورده اجازه می‌دهد تا امور جامعه را سامان بخشد و تنفیذ حکم یک کار اعتقادی بوده و مشروعیت نظام اسلامی به تنفیذ است.
امام جمعه بندرعباس به موضوع انتخاب شهردار از سوی شورای اسلامی شهر بندرعباس اشاره کرد و از آنان خواست فردی شایسته و بدور از تعصب های سیاسی و جناحی انتخاب کنند.
آیت الله نعیم آبادی افزود: مُشت کسی که می‌خواهد شهردار در مُشتش باشد، بشکند چرا که استان با این گونه نگرش‌ های سیاسی و جناحی تخریب می‌شود.
وی با اشاره به در پیش بودن روز خبرنگار، اظهار داشت: اسلام فرهنگی عظیمی در خصوص خبر و خبر رسانی دارد که خبرنگاران باید با آن آشنا باشند.
آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: خبرنگاران یکی از چهره‌ های حاضر و شاخص در هر مکان و رویداد هستند که جایگاه خاصی دارند و آنان باید در خبررسانی دقت کرده و تا از صحت رویدادی مطمئن نشده‌اند، آن را منتشر نکنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حدیثی از امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: افراد در کارهای خود اندیشه را محور قرار داده و سخنان دیگران را ملاک و معیار ندانند.
آیت الله نعیم آبادی بیان داشت: انسان باید با بکارگیری عقل و اندیشه خود به گونه‌ ای زندگی کند که در دنیا و آخرت سربلند باشد.
امام جمعه بندرعباس یادآور شد: بنا به معیار عقل فرد در ضمانت دیگران باید به اندازه‌ای تعهد بپذیرد که در صورت ناتوانی طرف مقابل در اجرای تعهد خود دچار مشکل نشده و زندگی‌ اش با دشواری رو به رو نشود.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید