دکتر سید حسین داودی عصر شنبه در نشستی با احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در حال حاضر پروژه های مهمی در حوزه بهداشت و سلامت استان در دست مطالعه و انجام است که اجرا و بهره برداری از آنها نیازمند تخصیص اعتباراتی فراتر از اعتبارات وزارت بهداشت است.
وی اظهار کرد: وزارت بهداشت حمایت قابل توجهی از حوزه بهداشت و درمان هرمزگان دارد، اما اعتبارات تخصیصی از سوی این وزارتخانه به تنهایی پاسخگوی نیاز استان نیست.
دکتر داودی تصریح کرد: ظرفیت های مهمی در هرمزگان از جمله صنایع و مناطق آزاد وجود دارد که می توانند با توجه به درآمدزایی که در استان دارند، رقمی را جهت رشد و توسعه سلامت هرمزگان اختصاص دهند و نقش خود را در این بخش ایفا کنند.
وی با بیان اینکه هرمزگان نیازمند یک هزار تخت بیمارستانی است، خاطرنشان کرد: برای راه اندازی هر تخت باید یک میلیارد تومان اعتبار تخصیص یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست تا با استفاده از جایگاه قانونی خود و ارتباط با وزرا، نسبت به جذب اعتبارات و حمایت های دیگر دستگاه ها از حوزه بهداشت و درمان هرمزگان اقدام کنند.
وی تاکید کرد: برای توسعه پایدار سلامت در استان، باید علاوه بر زیر ساختهای بهداشتی و درمانی زیر ساختهای آموزشی هم گسترش یابند و منابع انسانی تخصصی مورد نیاز نیز تربیت شوند که در این راه حمایت همه جانبه نمایندگان و مسئولان مربوطه مورد نیاز است.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: نبود همگرایی در استان موجب از دست رفتن فرصتهای بسیاری در خصوص ارتقاء زیرساختهای هرمزگان شده است.
احمد مرادی با بیان اینکه تمام تلاش خود را به همراه دیگر نمایندگان استان برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان هرمزگان انجام خواهیم داد، افزود: باید همه مسئولان ارشد استان در کنار هم و با منطق و در چهارچوب قانون پیگیر امورات استان باشند.
استان هرمزگان دارای 17 بیمارستان دولتی با بیش از یک هزارو 150 تخت فعال است .

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید