حسین هاشمی تختی اعلام کرد: در این سفر مدیران و مسئولان عالی رتبه سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک جمهوری اسلامی ایران حضور می یابند.
وی ضمن قدردانی از پیگیری های رئیس کمیسیون عمران مجلس برای رفع مشکلات بندر شهید رجایی بیان داشت: در بازدیدی که 2 هفته قبل از بندر شهید رجایی صورت گرفت، رانندگان کامیون های حمل و نقل کالا از ماندن در صف طولانی گمرک گلایه داشتند که مشکل اصلی کمبود دستگاه ‘ایکس ری’ و کهنگی و از مدار خارج شدن ‘ایکس ری’ موجود بود که پاسخگوی تعداد زیاد کامیون ها در بندر شهید رجایی نیست.
(ایکس ری دستگاهی است که برای بازرسی از انواع خودروها، کامیون، تریلر، اتوبوس و مینی بوس در مرزهای ورودی و خروجی و گمرکات کشور صورت می گیرد.)
نماینده مردم بندرعباس ، قشم ، حاجی آباد ، ابوموسی وبندرخمیر وعضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: برای رفع این مشکل، نشستی با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، رئیس کل گمرک، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و معاون عمرانی استانداری هرمزگان تشکیل شد که بزودی دستگاه ایکس ری با کیفیت و سرعت بالا جهت انجام امور گمرکی در بندر شهید رجایی نصب می شود.
هاشمی تختی با تاکید بر اینکه بندر شهید رجایی می تواند به بندر هاب منطقه و مرکز ترانزیت در خاورمیانه تبدیل شود، اظهار داشت: تلاش داریم با رفع مشکلات این بندر، شرایط توسعه، عمران و آبادانی بیشتر آن فراهم شود.
بندر شهید رجایی بواسطه ارتباط با بیش از 80 بندر دنیا به عنوان دروازه طلایی ایران معروف است و بیش از 60درصد صادرات و واردات کشور از طریق این بندر صورت می گیرد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید