سردار رضا ترابی روز دوشنبه در آیین گلباران محل شهادت 290 مسافر پرواز 655 اظهار داشت: امریکایی ها برای این جنایت خود نمی توانند هیچ بهانه و دفاعی ارائه کنند.
وی ادامه داد: پیشرفته ترین سامانه های راداری و شناسایی نظامی آن زمان در ناو هواپیما بر وینسنس بکارگرفته شده بود.
وی اضافه کرد: ناو وینسنس به فرماندهی ویلیام راچرز پرواز شماره 655 را در ارتفاعی مورد هدف 2 موشک قرار داد که نشان شرکت هواپیمایی با چشم غیر مسلح قابل تشخیص بود.
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) یادآور شد: آنان با اعطاء مدال افتخار به مجری جنایت 12 تیر سال 67 حمایت و رضایت خود از اقدام ناو وینسنس را نشان دادند.
سردار ترابی خاطر نشان کرد: جنایت امریکایی ها برای ملت ایران و به خصوص خانواده های شهدا همچنان تازه است.
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: تهیه سلاح های جنگی برای کشور در مقطعی از تاریخ انقلاب اسلامی با دشواری همراه بود ولی اکنون آن زمان خاتمه یافته است.
وی خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اکنون به مرحله ای از اقتدار رسیده که حتی به دشمنان اجازه نمی دهند نگاه غضب آلود به این ملت و سرزمین داشته باشند و پاسخ هر اقدام تندی را با تندی و موشک می دهیم.
پرواز 655 که با موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر امریکا گرفت حامل 298 مسافر و خدمه بود که تمامی آنها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال به شهادت رسیدند.
در میان سرنشینان هواپیما ، 66 کودک زیر 13 سال ، 53 زن و 46 تن تبعه کشورهای خارجی نیز بودند که کشته شدند.
در این مراسم از چهار کتاب با موضوع شهدای ایرباس رونمایی شد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید