عباس کمالی عصر شنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهارداشت: سازمان بنادر نماینده دولت در سازمان جهانی دریانوردی محسوب می شود و برای دقیق تر کردن نقشه های بنادر و کانال های دریانوردی در راستای افزایش ایمنی ناوبری، عملیات هیدروگرافی پیشرفته را انجام می دهد.
وی با بیان اینکه عملیات مذکور در مدت پنج روز انجام شد، خاطرنشان کرد: مهمترین و کاربردی ترین دستاورد عملیات هیدروگرافی در جهت حفظ ایمنی تردد شناورها در مناطق دریایی، تهیه نقشه های دریایی، اکتشاف معادن و منابع موجود در زیر آب، زمین شناسی بستر دریاها و مطالعه جنس رسوبات است.
هیدروگرافی یا آب نگاری علمی است که درباره اندازه‌گیری و توصیف عوارض فیزیکی دریاها و منابع آبی دیگر و مناطق ساحلی مجاور آن ها و پدیده ‌های مرتبط با دریا نظیر جزر و مد، جریان‌های آبی، حفاظت از محیط زیست و… بحث می‌کند.
بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت و تخلیه و بارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و 40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید