آفتاب جنوب: بعداز ا«که اعلام شد تمامی شهروندان باید کارتهای ملی خودرا تا پایان سال ۹۶ به هوشمند تغییر داده سیل جمعیت شهری و روستایی به مراکزی که متولی این امر بودند روانه شدند. بعدازاینکه به دودفتر پیشخوان در شهر بندرعباس باید مراجعه بکنی یکی واقع در یادبود جنب لوازم ورزشی راین و دیگری در چهارراه فاطمیه و گرفتن نوبت یک هفته ای تا بتوانی با مسئولان امر دیدار کرده و مدارک مورد نیاز را آماده نموده ودر وقت مقرر از پیش تعیین شده به این دفاتر محترم پیشخوان مراجعه کنی وبا زهم با سیل جمعیت شهر ی و روستایی که از راههای دور ونزدیک مراجعه کرده وهمه بچه به بغل و پیرمرد و پیرزن سرپا ایستاده و صندلی های این مراکز جوابگوی جمعیت زیاد منتظر نیست تا سیستم نوبت دهی با بلندی هوشمند شماره مورد نظر را صدا می زند وبه پیشت باجه ای می روی و بعداز نوشتن و تکمیل فرمها و مشخصات لازم و گرفتن عکس وانگشت نگاری و پرداخت هزینه ای حدود ۳۰۰۰۰هزار تومان بابت تعویض کارت ملی ! نوبت می دهند دو ماه یا سه ماه دیگر پیامکی می اید وبه مرکزی واقع در بلوار امام حسین بعداز بازار امام حسین (ع) مراجعه کرده و کارت خودرا تحویل بگیرید. سرتان را درد نیاورم بنده بعدازطی کردن چهارخوان از هفت خوان کارت هوشمند ملی بعداز دو ماه و نیم پیامکی رسید که ظرف یک هفته به مرکز تحویل کارت هوشمند خود در ادرس …… از ساعت ۳۰/۷ الی ۱۵ بعدازظهر مراجعه کنید . بنده صبح شنبه یک ساعت مرخصی گرفته وراهی این مرکز شدم البته با هزینه ۸۰۰۰هزارتومان آژانس .وارد ساختمان شدم آسانسور خراب و تمامی مراجعه کنندگان پیرمرد و پیرزن آه و ناله کنان پله های را طی می کردند تا به طبقه دوم محل دریافت کارت ملی هوشمند برسند. بماند که در راهروها ازدحام جمعیت بقدری بود که بوی نامطبوع عرق و… حس خفگی به هر کسی دست می داد . اما صحنه ای که بیشتر ناراحت کننده بود مرد میانسالی که یک پایش قطع بود وبا عصا ویک پیرزن روی پله ها می خزیدند و پایین می آمدند و زیر لب غرغر می کردند .

وقتی به مرکز مورد نظر رسیدم با ازدحام جمعیت هوای گرم و فضای دم کرده وبوی عرق و … داخل سالن مواجه شدم صف طویلی که بالغ بر ۱۰۰نفر جلویم بودند تا بتوانند کارت هوشمند خودرا تحویل بگیرند.از باجه پرسیدم من تا کی باید بایستم الان ساعت هشت است و بنده کارمندم و یکساعت بیشتر مرخصی ندارم گفت معلوم نیست منتظر بمان شاید دوساعت دیگر شاید ساعت ۱۲ .برو یک روز دیگر که خلوت تر است بیا . به همین راحتی بنده را حواله داد به یک روز دیگر .

من کارمند یکساعت مرخصی گرفته و هر روز نمی توانم مرخصی بگیرم وبدنبال کارت هوشمند باشم درضمن هر بار مراجعه هزینه ایاب و ذهاب را باید پرداخت نمایم و کلی وقت و هزینه باید صرف این امر بشود بماند که درموقع تحویل کارت باید مبلغ ۲هزار تومان هم به باجه بابت تحویل و خدمات نامناسب و نبود اسانسور و … پرداخت کنی . خلاصه بنده بعداز سه بار مراجعه به این مرکز موفق شدم کارت خودرا تحویل بگیرم اما اگر می دانستم که تعویض کارت ملی اینقدر دردسر و معطلی دارد اصلا بیخیالش می شدم و ازخیرش می گذشتم.

بهتراست مسئولان استانی ومدیریت اجرایی استان برای افزایش این مراکز در سطح شهر قدمی عاجل بردارند ومردم را از سرگردانی ومعطلی نجات دهند.چرا که این وضع برازنده شهروندان هرمزگانی نیست.

یک شهروند

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید