یادداشتی از هادی منحصر- کارشناس ارشد علوم سیاسی
N

طی روزهای اخیر شاهد بروز مسائلی در بندرعباس هستیم که پای شورای این شهر را نیز به میانه میدان کشانیده است و این سوال را در ذهن‌ها بوجود آورده که در کش و قوص اتفاق‌هایی نظیر ساخت پلاژ بانوان و یا ساخت پروژه آکواریوم این شهر، نظارت شورای شهر در کجای معادله قرار داشته است؟ و آیا اعضای شورای شهر نمی‌توانسته‌اند که در حین اجرای این پروژه‌ها و یا در زمان تصویب بودجه و بازدید از آنها، از کم و کیف ساخت این پروژه‌ها و بودن آنها در حریم 60 متر دریا و یا قانونی بودن ساخت آن سوال کنند؟

❎پاسخ به این سوال اگر چه بر دوش اعضای شورای شهر در دوره سوم (ساخت پلاژ بانوان و بازار ماهی فروشان) و شورای چهارم (ساخت پروژه آکواریوم) است اما به نظر می‌رسد که ما هنوز در بندرعباس با وجود موقعیت کم‌نظیر اقتصادی و سیاسی در کشور از نبود یک مدیریت واحد و همگرا رنج می‌بریم و بسیاری از سرمایه‌های استان بدنبال نبود این مدیریت از دست می‌رود.

?این جاست که نمایندگان هرمزگان در مجلس باید نقش جدی‌تری برای هدایت درست و اصولی استان و مرکز آن ایفا کرده و برخی حواشی را به جان بخرند اما اجازه ندهند که اندک منابع توسعه شهر نیز این چنین در کشاکش برخی سوء مدیریت‌ها و یا دعواهای بعضا سیاسی به هدر برود.

✅ ضروری است تا اعضای شورای جدید بندرعباس با توجه به اهمیت موضوع ساخت و ساز در حوزه ساحل، نشست ویژه‌ای با مسؤولان عالی سازمان بنادر به عنوان واحد صدور کننده مجوز ساخت و ساز در ساحل با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار کرده و یک بار برای همیشه این چالش را که اکنون به بحرانی برای توسعه شهر تبدیل شده، برطرف کنند و الزامات روز در این زمینه را بررسی و اگر نیاز به اصلاحی دارد، از طریق نمایندگان مجلس برای آن اقدام کنند.

❎ بندرعباس گرفتار چند چالش اساسی در حوزه دریایی است. اول این که باید فکری به حال مستحدثات ساحلی آن کرد و از سوی دیگر باید وضعیت ورود حجم عظیمی از آلودگی در قالب پساب فاضلاب به دریا را گرفت چرا که در غیر این صورت، گردشگری دریایی در مرکز هرمزگان را باید به فراموشی سپرد!

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید