منطقه خلیج‌فارس، حجت‌الاسلام سید مصطفی ذوالقدر صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش سواحل مکران که بخشی از آن در استان هرمزگان قرارگرفته در توسعه استان گفت: اگر توسعه سواحل مکران رخ دهد،هزاران نفر در منطقه مشغول به کار می‌شوند؛اما متأسفانه دولت برای اجرای این طرح امروز و فردا می‌کند.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک، بشاگرد در مجلس شورای اسلامی با اسفبار خواندن وضعیت اشتغال در حوزه انتخابیه خود تصریح کرد: مشاغل بومی همچون صیادی نیز مانند گذشته رونقی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جهاد کشاورزی مکان‌هایی را برای پرورش میگو به مردم واگذار می‌کند که اگر این طرح توسعه پیداکرده و همه بتوانند از آن استفاده کنند،مردم مشغول کارشده و تا حدی مشکلات اشتغال در منطقه مرتفع می‌شود؛چرا که مردم نیز در همین مدت کوتاه از اجرای این طرح استقبال خوبی کرده‌اند.

ذوالقدر اضافه کرد: با توجه به ظرفیت بالای کشاورزی در شهرستان رودان کشت گلخانه‌ای از برنامه‌های این شهرستان است که فاز اول مجموعه گلخانه‌ای این شهرستان اخیراً به بهره‌برداری  رسیده است.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی عمده‌ترین مشکل این استان را بیکاری عنوان کرد و افزود: عدم امکانات برای صادرات و صنایع بسته‌بندی از مشکلات دیگری است که در این منطقه وجود دارد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به طرح بخشودگی جرائم وام‌های زیر 100 میلیون تومان در سال 96 اظهار کرد: کشاورزان بسیاری از این طرح استفاده کرده و مردم از آن بسیار رضایت دارند اما مشکل اینجاست که بسیاری از مردم بیش از 100 میلیون به بانک بدهی دارند که باید برای آن‌ها نیز فکری کرد و نباید در این طرح برای بخشودگی جرائم سقف قائل می‌شدند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید