منطقه خلیج‌فارس، علي رئوفي در اين رابطه بيان داشت: توسعه دولت الكترونيك و ارائه خدمات به‌صورت الكترونيكي به مردم يكي از اهداف مهم دولت تدبير و اميد از ابتداي فعاليت آن تاكنون در هرمزگان بوده است.

وي خاطرنشان كرد: استانداري هرمزگان در بين استانداری‌های كشور در راستاي توسعه دولت الكترونيك و حذف كاغذ از سيستم اداري جهت رفاه حال مردم پيشتاز بوده است.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان بيان کرد: با اقدامات صورت پذيرفته از سوي مديران و کارکنان استانداري هرمزگان اين نهاد پس از ارزيابي توسط اداره كل دبيرخانه مركزي كشور در اجرای سازمان كم و بدون كاغذ و اتخاذ راهکارهای مبتني بر فناوري اطلاعات در بين استان‌های كشور موفق به كسب رتبه سوم كشوري شد كه در اين بين تأکیدات و توصیه‌های مكرر استاندار هرمزگان مبني بر توسعه دولت الكترونيك و كاهش هزینه‌های مصرف كاغذ در سيستم اداري استانداري بسيار راهگشا بوده است.

رئوفي در ادامه به مهم‌ترین اقدامات استانداري هرمزگان در راستاي توسعه دولت الكترونيك و كاهش مصرف كاغذ در سيستم اداري اشاره و در اين رابطه تصريح كرد: انجام اكثر مكاتبات در استان از طريق اتوماسيون اداري و شبكه دولت ، افزایش نقاط اتصال استان هرمزگان به شبکه امن دولت الکترونیک به میزان 162 درصد در راستای تسریع خدمت‌رسانی و تسهیل امورات مربوط به مردم شریف هرمزگان، افزایش ادارات متصل به شبکه دولت در استان از 120 دستگاه در ابتدای فعالیت دولت به 315 دستگاه با افزايش  معادل 162 درصدی ،اتصال تمامی شهرداری‌ها به شبكه دولت بخشي از اقدامات حوزه فناوري استانداري هرمزگان در راستاي توسعه دولت الكترونيك و حذف كاغذ از سيستم اداري بوده است.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان توسعه چشمگير دفاتر پيشخوان خدمات دولت در هرمزگان را گام ديگر استانداري هرمزگان جهت توسعه خدمات دولت الكترونيك جهت رفاه حال مردم استان مطرح كرد و گفت: دفاتر پیشخوان خدمات دولت که ارائه بخشی از خدمات سازمان‌های دولتی و بخش عمومی غیردولتی را بر عهده دارند در تمامی نقاط شهری و روستایی به‌منظور کاهش فاصله مراکز خدمات با مخاطبین، در دسترس بودن مراکز خدمات، توزیع متناسب امکانات برای تمامی اقشار جامعه، کاهش ترافیک شهری و توسعه دولت الکترونیک تأسیس، جلوگیری از سرگردانی مردم در ادارات و ارائه خدمات به نحو احسن و در کمترین زمان ممکن به متقاضیان در استان مشغول به فعالیت هستند.

وي تصريح كرد: در حال حاضر 130 دفتر پیشخوان خدمات دولت در استان هرمزگان فعال هستند که این تعداد نسبت به سال 92،  86 درصد افزایش‌یافته است و هم‌اکنون دفاتر پیشخوان خدمات دولت استان هرمزگان  350 خدمت دستگاه‌های دولتی را به مردم شریف استان  ارائه می‌کنند که نسبت به سال 92، 130 درصد افزایش‌یافته و 300  خدمت در حال واگذاری هستند.

رئوفي در پايان گفت: همه اين اقدامات در هرمزگان منتج به صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، کمک به محیط‌زیست و تکریم ارباب‌رجوع شد كه بازخورد آن كسب رتبه برتر توسط استان در كشور در زمينه كاهش مصرف كاغذ شد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید