منطقه خلیج‌فارس، این برنامه که با موضوع “از رئیس‌جمهور آینده چه می‌خواهید” قرار است با مشارکت دانشگاه‌های استان هرمزگان به‌صورت مستمر تا پیش از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز برگزار شود، در دومین برنامه عصر گذشته (12 اردیبهشت) دانشکده فنی و حرفه‌ای آیت‌الله خامنه‌ای شهرستان میناب میزبان آن بود.

نخستین دانشجویی که پشت جایگاه قرار گرفت ، اظهار کرد: یکی از نقاط قوت دولت یازدهم مهار تورمی است که به علت سوء مدیریت دولت قبل به وجود آمده بود، نقطه قوت دیگر آن توسعه نظام سلامت بود که واقعاً جای تقدیر دارد، همچنین تلاش برای مذاکرات هسته‌ای و به ثمر رساندن آن از کارهای مهم دولت یازدهم بود؛ لازم به ذکر است حذف نکردن ناگهانی یارانه‌ها از دیگر نقاط قوت دولت بود و در آخر عذرخواهی رئیس‌جمهور از مردم در خصوص نحوه توزیع سبد کالا بسیار قابل‌تقدیر بود درحالی‌که برخی دولت‌ها آمدند و خسارت‌های یادی را به کشور وارد کردند و حتی از مردم عذرخواهی هم نکردند.

دیگر دانشجو حاضر در این تریبون آزاد دانشجویی، گفت: هشت سال ویرانی و تحریمی که دولت قبل به بار آورده بود، مشکلات هسته‌ای و دیگر مشکلاتی که گریبان کشور را گرفته بود و همچنین حمله به سفارت عربستان اجازه ایجاد چهار میلیون شغل را در این مدت کم به دولت نداد، هرچند که آقای روحانی هم گفته بودند در صورت ورود مقدار مشخصی گردشگر به داخل کشور این تعداد شغل ایجاد خواهد شد اما باید دید دولت قبل کشور را با چه وضعیت تحویل آقای روحانی داد، دولت قبل بنزین 100 تومانی را به هزار تومان رساند و با 45 هزار تومان یارانه مردم را فریب داد؛ رفتار آقای قالیباف در مناظره کاملاً غیراخلاقی بود و مطمئناً اگر برنامه‌ای داشت به‌جای توهین به رئیس‌جمهور وقت برنامه‌هایش را ارائه می‌داد.

دانشجوی دیگری با بیان اینکه چهار سال فرصت خوبی برای کار کردن است ، افزود: اگر شخص چیزی در چنته داشته باشد چهار سال برای کار کردنش کافی است اما این دولت چیزی نداشت که کاری کند و بنده به‌عنوان یک هنرمند در این چهار سال بدترین سال‌های هنری خود را گذراندم و تمام‌ کارهای که در دوره ارزشی انجام می‌شد بایکوت شد؛ باید به کسی رأی می‌دهیم ببینیم دشمنان چه درباره‌اش می‌گویند و در این مرحله انتخاب باید نگاهمان به ولایت باشد.

یکی دیگر از دانشجویان با اشاره به تأثیرات برجام در امنیت کنونی کشور ، خاطرنشان کرد: اینکه الآن سر خود را راحت بر بالن می‌گذاریم از موهبت‌های برجام است، فکر می‌کنید اگر تحریم‌ها ادامه پیدا می‌کرد چه می‌شد؟ آقای خاتمی کشور را با چه تورمی تحویل احمدی‌نژاد داد و احمدی‌نژاد با چه تورمی تحویل روحانی داد؟ در این دولت نه‌تنها در تولید گندم به خودکفایی رسیدیم بلکه امروز گندم را صادر هم می‌کنیم و با افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به‌زودی در تولید بنزین نیز به خودکفایی می‌رسیم؛ نباید اجازه دهیم بار دیگر کشور دچار افراط شود و راه اعتدال و عقلانیت را انتخاب کنیم، ما راه را تا نیمه آمدیم و نباید بازگردیم.

دانشجوی دیگری با اعتراض به اینکه چند بار جشن خودکفایی گندم گرفته می‌شود ، اضافه کرد: برجام برنامه‌ای طولانی مدت نیست و اجرای یک‌طرفه آن سودی به حال مردم و کشور نداشته است، پای قرارداد کرسنت امضای آقای زنگنه، وزیر نفت کنونی است که خسارات زیادی را به ما تحمیل کرد، مگر مدیری که توانایی اداره بندر چابهار را ندارد که می‌خواهند آن را تحویل کشور هند دهند؟

دانشجویی که نسبت به وضعیت فعلی استان هرمزگان معترض بود با بیان  اینکه اگر انتقاد داریم باید پیشنهاد هم داشته باشیم، تصریح کرد: هرمزگان استان ثروتمند و پول‌سازی است اما 500 میلیارد تومان درآمد مازاد ما که باید به خود استان بازگردد کجاست؟ هیچ‌کدام از دولت‌ها پاسخگوی این ظلم به هرمزگان نبوده‌اند؛ نزدیک به 64 درصد جوانان شرق هرمزگان بیکار هستند درحالی‌که تمام صنایع در غرب استان متمرکز شده‌اند؛ هیچ دولتی نه اصلاح‌طلب و نه اصولگرا برای منافع استان هرمزگان و دیگر استان‌های مشابه قدمی برنداشته است، شهر میناب پر از آب و آبادانی بود اما امروز دارد در فروچاله‌های خود فرو می‌رود، مگر دولت‌ها و جناح‌ها برای ما چه کردند که سنگشان را به سینه می‌زنیم.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید