خبرگزاری فارس: ضرورت تاسیس دانشگاه هاب بین‌المللی در هرمزگان/ ایجاد واحدهای بین‌المللی پیام نور در قشم و کیش

رئیس دانشگاه پیام نور کشور بر ضرورت تأسیس دانشگاه هاب بین‌المللی در هرمزگان تأکید کرد.

، علی‌اصغر رستمی ابوسعیدی امشب در سفر به استان هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بُعد آموزشی در 1.5 سال گذشته برای 2700 رشته الکترونیکی مجوز گرفته شده است تا بتوان در رشته‌های متخلف، امکان تحصیل شمار بیشتری از دانشجویان با شرایط آسان‌تری فراهم شود.

وی افزود: برای کلیه رشته‌های حضوری و غیرحضوری از وزارت علوم، مجوز الکترونیکی شدن گرفته شده است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور کشور با بیان این که مجوز تعداد 340 رشته کارشناسی ارشد را گرفته ایم و با این وجود سهم  کارشناسی ارشد در استان هرمزگان بسیار ناچیز است، عنوان کرد: با تمهیداتی ویژه و افزایش تعداد اعضای هیأت علمی در تلاش برای افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد در استان هرمزگان هستیم.

رستمی ابوسعیدی خاطرنشان کرد: در بُعد آموزشی کارهای بسیار ارزشمندی انجام شده است و تبدیل وضعیت اساتید با مشکلاتی همراه بوده است که 90درصد مشکل مامور به تحصیل‌ها حل شده است و در تلاشیم تا مشکلات اداری و منابع انسانی را در دانشگاه پیام‌نور به حداقل برسانیم.

وی تصریح کرد: در سال جاری 285 میلیارد تومان بودجه بند “و” افزایش پیدا کرده است و بودجه عمرانی 310 میلیارد تومان شده است که افزایش بسیار خوبی داشته است که نوید بخش توسعه همه‌جانبه دانشگاه پیام‌نور در سراسر کشور است.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به عملکرد دانشگاه پیام نور استان هرمزگان و ضرورت تبدیل آن به عنوان هاب بین‌المللی در حوزه آموزش‌ در کشور، اضافه کرد: هرمزگان با گرفتن مجوز این موضوع، توان افزایش تعداد هیأت علمی را خواهد داشت.

وی در تشریح به تصویب رسیدن هاب بین‌المللی دانشگاه پیام نور بیان داشت: این قانون به دانشگاه پیام نور اجازه می‌دهد تا دانشگاه پیام نور با همکاری دانشگاه‌های بین‌المللی جذب دانشجو داشته باشد و دانشجویان بتوانند مدرک بین‌المللی از دانشگاه دریافت کنند.

رستمی ابوسعیدی تصریح کرد: با توجه به این مجوز می‌توانیم با کمک واحد بندرعباس دانشگاه‌های بین‌المللی در مناطق مختلفی چون کیش و قشم دایر کنیم.

عالی‌ترین مقام دانشگاه پیام نور کشور گفت: دانشگاه پیام نور در سراسر کشور بیش از 840 طرح نیمه‌تمام داشت که با صرفه‌جویی همکاران و وام‌های گرفته شده بیش از 210 طرح در هفته دولت و دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید