گمرکات هرمزگان در سال گذشته 900 میلیون تومان ،عوارض پرداخت کردند در صورتی که بایستی 90 میلیارد تومان پرداخت می کردندعضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در مصاحبه ای اختصاصی به “دریا ” گفت : گمرکات شهر بندرعباس ، طبق قانون بایستی 12 هزارم درآمد خود را به عوارض اختصاص دهند که درتعرفه عوارض این موضوع آمده است ودر ردیف بودجه کشور نیز تعریف شده است . ، “اسلام باوقار “در این باره اظهار داشت : تمامی درآمد گمرکات استان هرمزگان به خزانه می رود و از آنجا تقسیم می شود که متاسفانه وقتی به خزانه می رود و به استانها برگشت می خورد یک صدم آن مبلغ کل هم به استان بازنمی گردد .
وی با بیان اینکه درآمد در مرکز متمرکز می شود و هر شهری که قدرتمندتر می باشد ، بیشترین مبالغ را دریافت میکند ، اظهار داشت :گمرکات استان هرمزگان در سال گذشته 900 میلیون تومان ،عوارض پرداخت کردند در صورتی که بایستی 90 میلیارد تومان پرداخت می کردند .به گفته وی ، طبق قانون گمرکات بایستی عوارض خود را به شهرداری پرداخت نمایند در صورتی که این درآمد به سمت خزانه می رود و ازآنجا توزیع می گردد و این حق شهر بندرعباس است که عوارض کامل به آن تخصیص دهند نه آنکه در حد یک روستا و یا شهر کوچک آن را ببینند .عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح داشت : صنایع غرب استان هرمزگان آلایندگی های فراوان دارند و از ظرفیتهای مهم این استان استفاده می کنندو بایستی به همان تناسب عوارض خود را پرداخت کنند .
“اسلام باوقار ” گفت : اگر عدالت را رعایت کنند ،سهم استان هرمزگان و شهر بندرعباس قاعدتا بیشتر خواهد شد و در سطح کلان کشوری باید از آن دفاع کرد که پیگیری های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را می طلبد .
به گفته وی ، انشالله قرار شده است در اولین فرصت با جناب “مرادی” نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی صحبت شود تا وی از طریق وزارت اقتصاد و دارایی و مجلس شورای اسلامی دراین خصوص پیگیری کند .
وی افزود : شهر بندرعباس از پردرآمدترین شهرهای کشور می باشد منتها عملا بودجه ای نداریم و کل بودجه شهرداری از درآمدهای مردمی می باشد و بودجه شهرداری شیراز سال گذشته 3000 میلیارد تومان بود درصورتی که بودجه شهرداری بندرعباس 390میلیارد تومان بود و بندرعباس یک دهم بودجه شیراز را داشت .
وی تبیین داشت : این حق مردم است که بدانند درامد شهرشان بالااست منتها تخصیص کم می باشد و استان هرمزگان جز پردرآمدترین استانهاست ولی از لحاظ تخصیص بودجه در ردیف آخر قرار دارد و رفع این مورد ، همت والای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را می طلبد .
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات پالایشگاه وصنایع غرب استان، آلایندگی بالای آنها می باشد ، افزود :صنایع ، عوارض آلایندگی را در قبال ارزش افزوده پرداخت می کنند و صنایع غرب استان چون در حریم شهر قرارنگرفتند حق عوارض شهری خود را پرداخت نمی کنند .
باوقار تاکید کرد : صنایع بزرگ استان باید عوارض خود را بطور کامل پرداخت نمایند و حق شهرو شهروندان را بدهند .
وی در خصوص هزینه های آلایندگی صنایع غرب همچنین گفت : صنایع باید عوارضی را بابت آلایندگی پرداخت کنند که این عوارض یا پرداخت نمی شود و یا اگر پرداخت می شود بسیار ناچیز می باشد .
وی در خاتمه با بیان اینکه فقط از خداوند متعال می ترسم و با هیچ احدی اهل معامله نیستم ، خاطرنشان ساخت : در جهت منافع مردم گام بر می دارم و از مدیران استان و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی می خواهم با یکدیگر در جهت پیشبرد منافع مردم متحد باشند .

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید